dinsdag 21 juni 2016

de 28 daagse Planking Challenge

wil jij die paar kilo's graag kwijt? wil maar niet urenlang in de sportschool wilt staan? Dan is deze 28 daagse “Planking Challenge” iets wat je eens kan proberen. deze challenge is afkomstig uit het magazine Women Daily en de “Planking Challenge” kan eigenlijk iedereen doen maar je moet het wel elke dag doen! het kost maar een paar seconden tot een paar minuten per dag en na een maand zie je gegarandeerd resultaat! op de eerste dag neem je de “planking” houding aan voor 20 seconden en dat bouw je op tot je na 28 dagen dit 4 minuten (240 sec.) kunt! hier volgt een werk schema: 

1e dag – 20 sec. planken
2e dag – 20 sec. planken
3e dag – 30 sec. planken
4e dag – 30 sec. planken
5e dag – 40 sec. planken
6e dag – rusten
7e dag – 45 sec. planken
8e dag – 45 sec. planken
9e dag – 60 sec. planken
10e dag – 60 sec. planken
11e dag – 60 sec. planken
12e dag – 90 sec. planken
13e dag – rusten
14e dag – 90 sec. planken
15e dag – 90 sec. planken
16e dag – 120 sec. planken
17e dag – 120 sec. planken
18e dag – 150 sec. planken
19e dag – rusten
20e dag – 150 sec. planken
21e dag – 150 sec. planken
22e dag – 180 sec. planken
23e dag – 180 sec. planken
24e dag – 210 sec. planken
25e dag – rusten
26e dag – 210 sec. planken
27e dag – 240 sec. planken
28e dag – tot je niet meer kan






het is natuurlijk erg belangrijk om de oefening correct uit te voeren. wanneer dit niet gebeurt heeft de challenge geen nut! op het filmpje wordt duidelijk uitgelegd hoe je moet planken.

nou, ik ben dus de gek die deze challenge wel wil uit proberen.
ik heb reuma en zware botontkalking, en dit zou dus voor mij iets zijn wat ik zou kunnen doen. ik heb nu de afgelopen dagen eens uitgetest en het viel me toch best zwaar. vooral me boven armen en me heupen en onder rug lieten duidelijk merken dit niet zo fijn te vinden.
daar naast ben ik met een lichte ontsteking in me rechter schouder nog in het nadeel.
via me telefoon heb ik een healthy-app waar ik dit planken op heb ingesteld zo dat ik de tijd kan opnemen. deze scoren zal ik volgende week met jullie delen.
via instagram of twitter kan ik per dag de dag score ook met jullie delen, dat zal ik ook wel doen, misschien niet iedere dag maar zal zeker dingen delen met jullie.
of ik ook de tijden ga halen? ik betwijfel het maar ga wel kijken hoever ik dan wel kan komen.
lijkt jouw het ook wel leuk, wat houdt je tegen? doe lekker mee!

tot het volgende blog ....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

How’s life? #14

Het is alweer een tijdje geleden dat ik jullie een update heb gegeven over hoe het met ons gaat, dus hierbij onze update. Het is alweer 4 ma...