maandag 9 mei 2016

moederdag 2016

gezinnen die Moederdag vieren staat in het teken van het verwennen van moeder.
vaak is het zo dat ze word verrast met ontbijt op bed en  cadeau's.
hier in Nederland is het vaak dat de scholen aandacht geven aan deze dag door de kinderen op school iets te laten maken voor moeder.
en natuurlijk is dit ook weer een handige verdienste voor de winkeliers, vooral de bloemenhandel doet het goed met Moederdag.

mijn gezin is niet zo groot, we zijn maar met zijn twee en toch is Moederdag net zo leuk als wanneer dit met een groter gezin wordt gevierd.
ik ben het type "geef nou niet te veel uit aan die onzinnigheid, iets zelf gemaakt is veel leuker".
dit jaar een zelf gemaakte kaar met een soort slinger van vlaggetjes er in, op de vlaggetjes staat dan weer "happy mothersday".
toch kon me dochter het niet laten en heeft ze een cadeautje gekocht, een snijplank van New York.
erg mooi en bijna zonde om te gebruiken, waarschijnlijk komt hij voor sier in me keuken te staan of misschien als serveerplank met eigen gebakken cake of zo.
maar ik vind hem wel super leuk, ik hou wel van dit soort dingen.
het was vrij warm deze Moederdag dus echt uitgebreid koken vond ik niet nodig.
een ontbijt en lunch had me dochter gecombineerd in een brunch, broodjes met een gekookte eitje erbij. smaakt altijd wel goed.
s'avonds hebben we samen pannenkoeken gebakken, Ik had daar zin in en me dochter had nog nooit echt zelf pannenkoeken gebakken dus hebben we dit samen gedaan.
oké er is er soms een gesneuveld met het omdraaien maar dat maakt niet uit, het was leuk en we hebben gelachen.
me dochter is niet dol op pannenkoeken, ze is denk ik een van de weinige kinderen die niet stond te juichen als er werd gezegd we eten pannenkoeken.
maar ik mocht kiezen wat ik wilde eten dus, pannenkoeken! en ze smaakte goed.
lekker met stroop of wat suiker, jam is ook lekker op een pannenkoek.
na het eten hebben we de boel op geruimd en nog even zitten kletsen, omdat het weer toch lekker is zijn we nog even een rondje langs de zeedijk hier gaan doen.
en hoewel het weer wel lekker is, is het water om te zwemmen echt nog veel te koud ( c.a 15 graden) toch waren er dus mensen aan het strandje hier en kids die in het water spelen.
we waren niet de enige met het idee om even een rondje te wandelen, er waren genoeg mensen die nog even van de avond zon genoten.
lekker windje, niet te koud maar ook niet bloedheet, nee gewoon lekker.
en zo kwam aan Moederdag 2016 een einde.

ik heb mezelf wel betrapt op een klein ding.
ik ben voor het eerst in 31 jaar niet naar het kerkhof geweest om bloemen aan het graf van me moeder te brengen.
dit was eerlijk gezegd met een reden, dit jaar worden er grafruimingen gedaan en haar graf is daar een van, samen met me opa en oma, haar zusje en een oom worden hun graven geruimd en komen ze samen in een groot graf.
pas als dat klaar is en de grote gedenk steen er staat ga ik weer bloemen leggen met Moederdag.

tot het volgende blog .....









Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...