donderdag 12 mei 2016

hoek onder de trap

we hebben allemaal wel van die plaatsen in huis waar we heel weinig mee kunnen.
vaak omdat het op de meest onhandige plaats in huis zit maar soms kan je die plaatsen op een toch wel hele leuke manier benutten.
wat dacht je van die hoek onder je trap? hangt het ook af van waar in huis je de trap hebt.
bij mij in huis is dat in de gang, dus daar een bureau of boekenkast maken zou wat vreemd zijn.
nou moet ik eerlijk bekennen dat die hoek van uit de verhuurder als is opgelost, dit is namelijk een kast waar ik voorraad in kan bewaren, netjes afgesloten met een deur.
maar hier zijn toch wat ideeën om je hoek onder de trap te veranderen in een nuttige plek.

ik denk dat dit wel een heel handig idee is.
maar zal ook afhankelijk zijn van waar je trap in huis zit.
ergens in een gang zou denk ik vreemd overkomen als je daar een bureau onder je trap maakt.
maar omdat in sommige huizen de trap wel eens van uit een woonkamer richt boven gaat is dit dan toch wel een mooie oplossing.
natuurlijk kun je dit geheel naar eigen smaken maken.
of wat dacht je van gewoon een plank onder de trap als bureau een stoel erbij en je hebt een plek waar je de kinderen kan laten knutselen, de knutselhoek voor kids. met nog wat plankjes aan de muur voor spullen heb je het helemaal voor elkaar.





dit is ook een mooie oplossing.
net als bij de vorige leuk als je trap van uit de woonkamer zit.
maar voor in een gang zie ik ook best mogelijkheden.
ik denk al gelijk aan een leuke plek voor als je huisdieren zou hebben.
die hebben dan gelijk een mooi slaapplek.







oké misschien moet je hier wel enig handigheid beschikken om te maken maar door schuifladen of misschien gewoon open vakken te maken heb je gelijk extra berging voor bijvoorbeeld je schoenen of wat dacht je van die rond slingerende handschoen,dassen en schooltassen in de gang.
of misschien stokken hangen zo dat je daar de jassen kwijt kan.
dan is dit toch een pracht oplossing!



er zijn zo veel ideeën te vinden om je nutteloze hoek onder de trap te benutten.
ga maar eens zoeken, je komt vast wel leuke dingen tegen die je aan zullen staan.
niet iedereen heeft zo een hoek onder te trap om op te benutten, dat is helaas pech hebben.
maar misschien met wat aanpassingen en creatief wezen kun je op een andere plaats in je huis er iets mee.
ik voor mezelf vind de manier hier in huis goed genoeg. het is toch extra berging.
het enige nadeel is dat het een vochtige muffe ruimte soms kan zijn, met een vochtvreter en een luchtverfrisser heb ik dit dan weer een beetje kunnen oplossen.

tot het volgende blog .....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...