vrijdag 27 mei 2016

betaalbare auto's van 2016

als vrouw heb ik weinig verstand van auto's, ik ben het type starten en rijden en als ik een geluid hoor wat ik niet ken sta ik bij de garage. maar volgens kenners zijn de volgende auto's popilair in 2016 omdat hun prijs onder de 25.000 zou zijn.


Audi A3 1.4 TFSI
de Audi A3 is beschikbaar als een sedan of als een drie-deurs Sportback. 
motorisch is ze, met een vier-cilinder benzine motor met 1,4 liter en een vermogen van 122 pk uitgevoerd. het bereikt van de topsnelheid is 203 km/h. 
de Audi A3 wordt geleverd met voorwielaandrijving en een 6-speed versnellingsbak. zowel de sedan als de Sportback hebben een sportieve look, met LED-dagrijlichten en hun typische Audi compactlijn. binnenin vind je een schitterend afgewerkte 
Het chassis is zeer veilig afgesteld en de veiligheidsuitrusting is voldoende. het verbruik klopt voor deze motor, met een gemiddelde van 5,7 liter/100 km. de Audi A3 bevindt zich echter nog in de emissieklasse Euro 5. Ze heeft ook geen modern infotainment-systeem.

 VW Golf 1.2 TSI BMT

het is bekend dat de VW Golf al jaren de meest verkochte auto in Duitsland is. 


VW Golf 1.2 TSI BMT behoort tot de zevende generatie. Hij is 4,25 meter lang, drie-deurs of vijf-deurs en relatief licht: 1260 kg, desondanks is ze ook met een 1,2-liter viercilinder benzinemotor met een vermogen van 105 pk uitstekend uitgerust. met een bereikt van 192 km/h. 

de VW Golf rijdt met voorwielaandrijving en wordt geleverd met een 6-speed versnellingsbak. bijzonder prettig is het lage geluidsniveau. Vele hulpsystemen verhogen het veiligheidsgevoel, zoals de rijvaksveranderingsassistent en de dynamische grootlicht assistent. de BlueMotion Technologie (BMT) moet het verbruik laag houden, wat bij snelheden tot 150 km/h ook echt het geval is.



Peugeot 308


bij Peugeot zet men in op minder gewicht, een strak uiterlijk en een goede milieu-score. de 1.2-liter Limousine Pure Tech met 110-130 pk (afhankelijk van het model), evenals de 1.6-liter start-stop BlueHDI 120hp komen met de Euro 6-emissienorm en hebben een zeer lage uitstootwaarde. ook is het brandstofverbruik heel miniem. 


de Peugeot 308 wordt geleverd met een automatische 6-versnellingsbak met quick-shift-technologie, dat verhoogt het rijcomfort en optimaliseert de rij-eigenschappen. 


het interieur is eenvoudig maar functioneel, een innovatieve cockpit-architectuur, met een klein stuurwiel, ronde instrumenten en een digitaal instrumentenpaneel daartussen. 


Een 9,7 inch multifunctioneel touch screen toont de “Comfort taken”. 


de Peugeot 308 heeft een kofferruimte met 470 liter inhoud. verschillende radar-geassisteerde veiligheidsvoorzieningen.

(Bron: megawagen.nl)


ik wilde toch wel weten of die prijzen kloppen en verrassend was dat prijzen die ik vond via internet allemaal vanaf waren, dus nog geen echt antwoord of de auto ook werkelijk met zijn prijs onder die 25.000 zit. toen ik bij een autodealer binnen ben gestapt om te vragen naar de prijzen en of het klopt voor me weblog kreeg ik als antwoord dat ze geen medewerking hier aan wilde geven.


beetje st
om want dit wordt toch ook gelezen dus lijkt mij toch ook een beetje een sluip vorm van reclame.


maar ... als niet kenner van auto en totaal geen verstand er van hebben, zijn dit toch wel erge leuke auto om te zien vond ik zelf.

ik zelf vond deze Mini One 5-deurs wel een leuk autootje. 
er zijn natuurlijk nog wel andere auto die onder die prijs zitten maar dat moet je dan zelf maar even via google zoeken of neem een kijkt op de site van megawagen.nl.


tot het volgende blog ......   




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...