dinsdag 5 april 2016

slechte openingszinnen

soms wil ik wel eens uit gaan, omdat me dochter er de leeftijd voor heeft doen we dit soms samen maar soms ga ik gewoon met vrienden weg.
je kan het dan overkomen dat je te maken krijgt met een of andere mafkees die met van die wel hele slechte openingszinnen aankomen zetten om een gesprek met je aan te gaan.
ik heb er een paar op rij gezet die nou niet echt top zinnen zijn.

1. ben jij alleen hier?
dit had ik dus een tijdje terug gehad toen ik met vrienden weg was, we staan bij elkaar te praten en dan komt er zo een soepkip met deze zin. sorry hoor maar bril nodig?

2. (ijsblokje uit je glas op de grond gooien) zo, het ijs is gebroken!
zo oud bollig maar word soms nog steeds gebruikt.

3. als ik je vraag met me naar bed te gaan wat is dan jouw antwoord?
echt! meen je dit? ja, er zijn er die echt dit durven te zeggen als openingszin. is meteen duidelijk waar zo een type op uit is! 

4. geloof jij in liefde op het eerste gezicht? of moet ik nog een keer langs lopen?
deze is ook erg oud. en nee ik geloof niet in liefde op het eerste gezicht, doorlopen dus!

5. wil je iets van me drinken of heb je al een vriend?
met andere woorden als je een vriend heb krijg je niks te drinken.

6. ik ben jarig, wil je me nou zoenen?
fijn dat je jarig bent, gefeliciteerd maar dat zoenen kun je vergeten! 

7. ik zou jouw de gelukkigste vrouw van de wereld kunnen maken vanavond.
werkelijk? en wie zegt dat ik nu al niet de gelukkigste vrouw ben? sommige denken wel heel wat te kunnen klaren. ergens ben ik geneigd om dan te denken dat zo iemand wel eens een tegenvaller kan zijn.

8. hier heb je een kwartje om je moeder te bellen dat je vannacht niet thuis komt.
van onder welke steen ben jij gekropen? wie heeft er nog een kwartje nodig om te bellen? we zijn tegenwoordig zo met ons mobieltje bezig dat we bijna een eenheid zijn. natuurlijk heb je van die slimmeriken die je dan vragen of je hun mobiel wil lenen om je moeder te bellen.

9. (wijzend op een vriend) hij vroeg zich af of je hem leuk vind? hij jouw wel.
dit er er dan zo een waarbij een ander het woord neemt om je te koppelen aan zijn vriend. doet me gelijk denken aan me schooltijd. dan hoorde je ook altijd van die geruchten dat iemand je leuk vond of van die briefjes die werden door gegeven. erg vervelend als de leraar heb te pakken krijgt en dan ook nog hard op ging voorlezen ( haha)

10. kom je hier vaker? of ik heb je nog nooit eerder hier gezien.
deze komt ook uit de oude doos maar wordt nog steeds gebruikt. op zich geen onredelijk maar het is vaak de manier en wat er daarna word gezegd wat het weer een slechte openingszin maakt.


over het algemeen kun je gewoon beter je eigen voorstellen en een gesprek proberen te beginnen.
dit slaat veel beter aan bij vrouwen, hoe het bij de mannen zit weet ik niet maar die zullen denk ik ook niet ongevoelig zijn voor deze manier van contact maken.
wees jezelf en ga niet overdreven doen, en vooral lieg niet over dingen! ze komen toch wel uit en dan kun je het echt schudden dat hij of zij nog iets met je te maken wil hebben.
en het is hard om te zeggen maar wel waar: sommige mannen en ook vrouwen wil gewoon maar een ding: seks! en meer niet. dus staar je niet blind op zulke types, bij voorbaat kansloos.

tot het volgende blog .......



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...