woensdag 6 april 2016

postcrossing: deel 1

vind jij het ook leuk om kaartjes te schrijven en te ontvangen? met Postcrossing ontvang je échte kaartjes van personen die wereldwijd actief zijn. zo reis je vanuit je eigen woonkamer naar landen waar je misschien wel nooit van hebt gehoord!
nou dat leek mij dus helemaal top!
gelijk een leuk experiment voor op me weblog. ik heb me dus aangemeld en ieder woensdag komt er een blog online over postcrossing en het verloop er van, dit wil ik in ieder geval tot aan het einde van het jaar gaan doen.
postcrossing doe je dus zo:

meld je gratis aan op: www.postcrossing.com

vraag op de website een adres aan, je ontvangt dan een Postcard ID en een adres van een andere postcrosser, aan wie je willekeurig wordt gekoppeld. (het is natuurlijk niet de bedoeling dat je verder misbruik van gaat maken, laten we het wel leuk houden!)
stuur een kaartje naar dat adres en noteer het postcard ID. de ontvanger kan dan de kaart op de website registeren.
wacht tot je ook een kaartje ontvangt. jouw adres wordt nu als eerste doorgegeven aan een andere postcrosser die een adres aanvraagt.( voor iedere kaart die jij dus verstuurd zou je er een terug krijgen)
registreer de kaart die je hebt ontvangen in het systeem en begin weer bij stap 1!
zodra je als postcrosser bent aangemeld, kun je tot vijf kaarten onderweg hebben naar andere postcrossers. steeds als één van deze kaarten wordt geregistreerd door de ontvanger, kun je een nieuw adres aanvragen. hoe groter het aantal kaarten dat je hebt verstuurd, des te meer kaarten je vervolgens onderweg mag hebben.

nou, ik heb me eerste kaart om te versturen geschreven en deze gaat naar Rusland.
dit kaart gaat 2,035 km reizen en ik hoop dat de ontvanger er blij mee is.
ben heel benieuwd wanneer ik kaartjes terug ga krijgen en waar ze vandaan ze komen.
ik hou jullie op de hoogte van hoe dit gaat verlopen en welke kaarten ik terug krijg.
je kan maximaal 5 kaarten tegelijk versturen waar je adressen voor krijgt maar ik hou het bij 1.
eens per week een kaartje versturen en kijken wat er terug gaat komen.
dus eens per week een nieuw item van postcrossing, wat iedere woensdag online gaat komen. ik noem geen namen alleen het land waar de kaart naar toe gaat of vandaan komt en het aantal kilometers die de kaart reist.
we zullen zien hoeveel kaarten er aan het einde van het jaar zijn binnen gekomen bij mij.


leuke feitjes
wereldwijd zijn er al meer dan 34 miljoen kaartjes verstuurd
er zijn 608.000 actieve Postcrossers, in 211 verschillende landen
alle kaarten bij elkaar hebben tot nu toe 172,8 biljoen km gereisd! help jij mee om deze reis nog langer te maken?


tot het volgende blog ....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...