zaterdag 23 april 2016

oplichter ontmaskerd

oké het is niet mij stijl om iemand publiekelijk aan de schandpaal te zetten maar sommige mensen vragen er om! let wel op, deze man noem ik niet bij de naam die hij gebruikt, dit i.v.m privé recht kan ik niet doen.

het begon een tijdje geleden toen ik via me persoonlijke facebook account een berichtje had van een man die zich voor doet als een Amerikaanse generaal bij het leger van de USA, vreemd is wel dat hij verteld in zijn berichtjes generaal te zijn maar in zijn profiel staat dat hij sergeant zou zijn.
goed zijn eerste berichtje aan mij was op zijn zachtst gezegd verbazend. de dingen die hij allemaal zegt en dat op basis van een profielfoto die hij heeft gezien.
een korte uitleg van hoe hij geloofd in liefde op het eerste gezicht en dat hij me mooi vond en dat het geen grapje was. ook nog een uitleg dat hij opzoek is naar een langdurige relatie en niet een flirt voor even.
er staat ook nog een email bij waar ik naar toe mag mailen.
phff ... wat moet ik hier nou mee? denk deze gast nou echt dat ik serieus geloof in zijn woorden?
goed ik laat het wat berusten en bespreek dit openlijk met me dochter, zij kan er wel om lachen maar laat ook gelijk de bezorgde blik weer zien dat ik moet oppassen met zulke types.
ja ik snap haar punt, toch besluiten we eens te zien wat er gebeurd al ik beantwoord? in ons achterhoofd weten we gewoon dat het nep is, een of andere oplichter die misschien denk ... ja weet ik veel wat hij denkt!
als hij denkt me kaal te kunnen plukken heeft hij het mis, mij bezit is bescheiden, daar komt hij niet ver mee.
goed, ik beantwoordt dat ik het bericht heb gelezen en nog al verbaasd ben door zijn woorden.
nu maar kijken wanneer ik antwoordt heb. nou dat was de zelfde avond nog.
na dat ik hem uitleg dat wat hij zoekt ik hem niet kan bieden omdat ik geen relatie zoek, krijg ik toch berichtjes met vragen over mezelf, ik geef er verder geen inhoud aan maar beantwoordt met als hij werkelijk me facebook account had gezien hij bepaalde informatie daar had kunnen lezen.
hij verontschuldig zicht en steekt een verhaal af dat hij dus generaal is en op een mission is in Syrië waar hij in een GAZA war camp verblijft.
hmm .. ik heb er toch zo me bedenkingen bij. ja ik weet wel dat er legers zitten in die hoeken maar veel kan je op internet terug vinden.
intussen type ik even met hem verder, me dochter is even wat dingen na zoeken op haar I-pad.
hij steek een verhaal af dat hij 54 jaar is en weduwnaar is, zijn vrouw is aan kanker overleden en dat hij een zoon heeft. hij vraag me meer over mezelf te vertellen, hij wil meer over me weten.
intussen heeft me dochter iets heel interessants gevonden.
ik hou de boot wat af over mezelf en geef aan wel te begrijpen dat leven als soldaat niet makkelijk moet zijn maar dat ik toch echt geen relatie zoek maar er altijd ruimte is voor vrienden.
ergens laat ik dus een opening, mocht het niet nep zijn ik best open sta om een luisterend oor te zijn.
dan valt hij in herhaling, een complete kopie van eerder tekst verschijnt weer, weer dat hij weduwnaar is, zijn vrouw is overleden en dat hij een zoon heeft.
ik type een tekst dat ik vaak genoeg heb gehoord dat mensen zich voor doen als iemand die ze niet zijn en dingen beloven die allemaal gelogen zijn, oplichterij om iemand met mooie praatjes te lokken en dan hun slaag slaan. er valt een stilte in dit gesprek, voelt hij natte voeten?
dan na een half uurtje piept me telefoon, weer een bericht en daar heb ik hem precies waar ik hebben wil.
een complete uitleg over vertrouwen, trouw zijn aan en respect voor elkaar, hoe je op je ware liefde wil wachten met geduld tot hij of zij er klaar voor is en als je dan eenmaal het hart heb gewonnen er een hele wereld vol liefde en geluk wacht en het mooiste is wat je ooit is overkomen.
oké, dit klinkt heel bekend en dat klopt want dit is een stukje uit een boek, zogezegd brieven tussen twee geliefde en dit is een stukje wat de man schreef naar zijn geliefde.
ook staat het bekend als favoriete stukje die veel oplichter gebruiken bij vrouwen.
maar dat is nog niet alles, de speurtocht van me dochter leverde ook wel interessante info op.
ja er bestaat, liever gezegd bestond een generaal onder de naam die hij gebruikt, en deze zat inderdaad in Syrië, ik zeg bestond want deze man is oktober 2015 tijden een mission omgekomen.
de foto van deze generaal en die hij gebruikt zijn ook verschillend. verder klopt leeftijd en zo wel.
na deze bevindingen laat ik via zijn facebook een bericht achter met me bevindingen.
facebook heb ik ingelicht met mijn bevindingen dat er een oplichter is die zich uitgeeft voor een reeds overleden generaal en zo dus mogelijk contact met vrouwen zoekt.
wat hier verder van komt of gaat gebeuren weet ik niet, ik heb hem geblokkeerd na dat ik hem een bericht met mijn bevinding heb gestuurd. duidelijk geval van oplichter ontmaskerd!

dit heb ik nu een keer zo gedaan maar in principe reageer ik niet op berichten van vreemde, en zeker niet zo als hij ze had gestuurd.
maar ik durf te wedden dat naast mij er vast nog andere vrouw zijn die zo een bericht hebben gehad.
en .. ik persoonlijk ben geen fotomodel dus als iemand je zo op een voetstuk zet, dan klopt er iets niet.
hoe grappig dit ook was, kijk uit met dit soort berichten.
iemand kan je precies dat gene laten voelen waar je misschien naar op zoek was maar als hij eenmaal zijn slag kan slaan blij jij met een hoop ellende achter.
een gewaarschuwd mens telt voor twee, oppassen dus.
ik wil best geloven dat er misschien mensen zijn die oprecht proberen je beter te leren kennen maar deze was overduidelijk niet van dat soort.

tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...