zondag 10 april 2016

deel 2: klein geluk

deel 1 gemist hier volgt een link er naar:

http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/04/deel-1-klein-geluk.html


en dan volg hier het 2de deel van mijn online verhaal, veel lees plezier!






klein geluk

In het dorpshuis aan het plein zaten een aantal verschillende diensten.
Op de bovenste verdieping was het kantoor van Victor Davis, de burgemeester en die van een paar zo genoemde dorpsraadsleden.
Beneden zat er een ruimte die voor verschillende bijeenkomsten dienden en je vond er het politiebureau.
Naast het dorpshuis was 2 jaar geleden een garage gebouwd en was de trots van het dorp, binnen stond een brandweerauto en er was een groepje mannen die zich als vrijwillige brandweer hadden aan gemeld, een van die dingen die Victor belangrijk had gevonden dat er in het dorp kwam.
Op het politiebureau zat Wyatt achter zijn desk, Robert Miller was een rond aan het maken door het gebied rond Cottonshall.
Ze vormde samen een goed team maar hadden gelukkig ook de ondersteuning van het corps uit Sommershall.
één keer per maand waren beiden de klos met weekenddienst en de overige weekenden werden opgevuld door iemand van dat corps.
Het sprak voor zich dat bij echte nood ze altijd zouden bij springen.
Het was voor de tijd van het jaar nog rustig maar zo tegen eind maart, begin april zou het weer iets drukker worden. Dan kwamen er weer meer toeristen deze richting op.
Sommershall had in de loop der jaren wat geïnvesteerd met vakantiehuisjes en dat bleek goed te lopen, zeker toen er ook nog eens een super mooi winkelcentrum uit de grond was gestampt.
De projectontwikkelaar hier achter had echt geen goede punten gescoord toen hij hier een ski resort had willen bouwen maar misbruik had willen maken van hun eigen kroegbaas Madison.
Iedereen hier had achter haar gestaan en bewondering gehad toen ze moedig haar geheim had gedeeld en zo Newman met ongedane zaken had doen vertrekken.
Wyatt keek naar buiten, het was rustig op het plein, zijn gedachten ging terug naar Phoebe en hij voelde weer een woede in zich op komen.
Hoe was het toch mogelijk dat die gozer die haar zwanger achter had gelaten zo iets had kunnen doen?
Hij kende niet echt het verhaal er achter maar hij vond het een schofterige daad als je als een man zo zijn vrouw, in dit geval je vriendin behandeld.
Een steek voelde hij in zijn borstkas, hij zou haar zo graag in zijn armen trekken en zeggen dat het goed kwam, hij zou voor haar zorgen en een vader zijn voor het kleine wondertje.
Wyatt was geen vrouwenverslinder, hij had wel eens een vriendinnetje gehad maar die waren telkens op niets uit gelopen. Gek genoeg vaak als hij weer thuis was geweest met vakantie en Phoebe had gezien.
De herinnering dat zijn hart haar nog niet had los gelaten en hij nog steeds verliefd was op dat meisje uit de stad die haar vakantie hier in Cottonshall door bracht.
Ze had toen vaak opgetrokken met Jade Campbell. Misschien dat hij via Jade eens een visje kon uit gooien?

Phoebe stond bij de bakker afdeling van de kleine winkel van de familie Kent.
Ze had besloten zich op een van de lekkere dingen die Yasmin altijd maken te halen en zich zelf op wat extra te trakteren.
Haar mobiel ging af. Ze halen hem uit haar jaszak.
Een Sms van haar vader: Marc is hier geweest en is waarschijnlijk vertrokken naar jouw toe. Bel ons even terug als je dit heb gelezen.
Verschrikt liet ze de telefoon bijna uit haar handen vallen.
Marc? kwam naar haar toe! Nee, nee dat kon niet. Naar bijna 6 maanden kon hij zich nu niet meer gaan bemoeien met haar en de baby.
Zonder verder nog oog te hebben voor al het lekkers verliet ze de winkel en ging snel naar huis.
De laatste waar ze nu op zat te wachten was Marc, hij had zijn kans gehad en liet haar barsten. Ze was juist hier heen gekomen om verder tot rust te komen en haar kindje te krijgen. Ze had er zelfs over gedacht om hier voorgoed te blijven en een nieuwe leven op te bouwen hier.
Ze snel als haar voeten haar zwanger lichaam konden dragen naar huis toe.


Wyatt had haar zeer gehaast zien lopen maar toen hij had geroepen was ze door gegaan.
Ze was duidelijk van slag, haar heel lichaamshouding straalde het uit.
Wat was er gebeurd? Had ze slecht nieuws van de dokter gehad? Nee, vast niet, ze kwam van de winkel vandaan dus dat kon het niet zijn.
Wat moest hij doen? er achter aan gaan? als agent zou hij haar kunnen aanspreken dat haar houding verward over kwam. Nee, ze zou het door hebben dat er meer achter zat.
Hij stapte in zijn dienstauto, als er iets was dan hoorde hij het wel, ze zou hem best om hulp vragen. tenminste dat hoopte hij.


Jade zat naast Phoebe op de bank. Toen die haar had gebeld en had gezegd dat haar ex naar hier kwam was ze gelijk gekomen.
‘Kun je me vertellen hoe dit nou allemaal zo is gekomen’ vroeg ze aan haar vriendin.
Phoebe knikte, ze keek Jade aan en zuchten een keer diep.
‘Marc en ik waren al zeker een jaar of 3 samen. Ik heb hem ooit op een feestje ontmoet en het klikte tussen ons, we hebben die avond veel zitten praten en hij bracht me thuis.
Toen hij me thuis afzetten vroeg hij mij nog eens te ontmoeten op een date en dat wilde ik wel, hij heeft me toen ook gekust. Ik was gelijk verkocht!’
Jade knikte, ‘dat gevoel ken ik, had ik met Josh ook. Beiden moesten lachen.
‘We hebben elkaar daarna steeds vaker gezien en ik was stapelverliefd op hem, op een avond, onze eerste keer had hij een weekend weg gepland. Het was zo romantisch en het was ook ondanks het beetje pijn een van me beste ervaringen in me leven en de seks is alleen maar beter geworden tussen ons. Vorige jaar ging er iets mis, ik slikte de pil en hij gebruikte altijd als extra toch een condoom maar om een of andere reden was die blijkbaar gescheurd. We zochten er niks achter maar toen bleek ik dus zwanger te zijn. Ik heb van dokter Aldrett begrepen dat de antibiotica die ik heb gehad toen ik ziek was een effect kunnen hebben op het slikken van de pil, domme pech dus. Hoe dan ook, ik was zwanger en Marc was duidelijk dat hij dat niet te zien zitten, ik wilde geen abortus en hij liet me stikken. Mijn ouders waren een steun voor me en me pa heeft geprobeerd om hem en zijn ouders te overtuigen maar hij had hun wijs gemaakt dat ik met opzet zwanger was geworden om de beruchte ring rond me vinger te krijgen van hem.
‘Wat een onzin’ onderbrak Jade haar, ‘zo ben jij helemaal niet.’

‘Nee, ik hoefde niet te trouwen maar ik wilde wel dat hij de vader voor ons kindje zou zijn en dat wilde hij niet toen hij weg liep’ volgde Phoebe.

‘Blijkbaar is hij nu van gedachten veranderd of liever gezegd me pa heeft zijn ouder weten te overtuigen en de waarheid is boven water, nu moet hij zich verantwoorden en de man zijn wat van hem door zijn ouders word verwacht. Maar ik hoef hem niet meer, wat ik ooit voor hem voelde is weg, ik voel alleen nog liefde voor dit kleine ongeboren bundeltje in me buik.’ Ze legde haar handen op haar buik.

‘Enige idee wanneer hij hier zal aan komen?’ vroeg Jade, Phoebe schudden haar hoofd.

‘Me ouders komen deze kant ook op, en ik kan Wyatt bellen als hij hier is en problemen maakt.
‘Wyatt?’ Jade keek haar vriendin verbaasd aan, ‘was die vroeger niet verliefd op je en jij deed net als of je het niet door had?’
Phoebe bloosde, ‘ik had het wel door maar deed niks er mee en stiekem vond ik hem ook wel leuk.’
‘O, nu snap ik het, jij bent niet meer verliefd op die Marc maar Wyatt!’
‘Nee, nee’ tenminste stamelende Phoebe ‘hij is leuk maar kom op zeg! Ik ben 6 maanden zwanger.’
Jade lag dubbel van het lachen, ‘Wyatt is een schatje en ik denk niet dat hij een vriendinnetje heeft, een hart van goud en zeer ruim denkend dus maak je daar niet druk om. Als je het mij vraagt een stuk beter als die Marc.’
Jade had Wyatt al gesproken over zijn gevoel voor Phoebe maar zei daar verder niks over. Phoebe kon het alleen maar beamen, dat was hij zeker en hij had min of meer laten merken haar nog steeds leuk te vinden maar vriendschap ook te accepteren als dat alles was wat zij wilde. Ze had zijn lichaamstaal erg goed begrepen.
Beiden meiden zaten nog een hele tijd na te praten en vele herinneringen van de vakantie’s in Cottonshall werden op gehaald. Het was ouderwets keten.

Marc Jenkins tuurde over de weg, hij kon zich wel voor zijn kop slaan.
Toen zijn ouders er achter waren gekomen dat hij Phoebe had laten barsten waren ze boos geweest. Boos was niet het juiste woord, ze waren woedend geweest.
Meneer Martin was zeer volhoudend geweest in zijn missie om de naam van zijn dochter te zuiveren en met succes.
Hij had zijn vader wel vaker boos gezien maar dit was het toppunt geweest.
Ergens nam hij het hem niet kwalijk. Hij was een klootzak geweest en te trots geweest tot nu om toe te geven dat hij spijt had van zijn manier van handelen.
Phoebe was zijn grote liefde en hij had ergens in zijn hoofd gehoopt haar op een dag te trouwen.
Het nieuws dat ze zwanger was sloeg in als een bom, dit was niet hoe hij zijn toekomst had gezien maar was wel iets wat hij hoopte in de toekomst met haar te hebben.
Hij passeerde een bord waar de richting op stond naar Sommershall.
Cottonshall lag voorbij Sommershall. Waarom was ze uitgerekend daar naar toe gegaan? stomme vraag. Ze wilde ver weg zijn van hem.
Hij was na het gesprek met zijn ouders, nou ja gesprek. Het was voornamelijk zijn vader geweest die had gesproken. Hem er op wijzend dat dit een laffe daad was om Phoebe zo in de steek te laten en nog zwanger ook.
Een echte man liep niet weg voor problemen die zag ze onder ogen en loste ze op.
In zijn geval, zo als zijn vader had gezegd: als je wel je seksueel genot weet te botvieren dan ook de gevolgen onder ogen willen zien. Hij had het dan iets grover gezegd.
O, Hij was zo stom geweest en nu bijna 6 maanden verder reed hij hier naar Cottonshall om zijn vriendin, ex vriendin terug te winnen. Maar diep van binnen vreesde hij dat ze hem niet meer wilde. Hij kon zich wel voor zijn kop slaan.

De dag was verder gegaan zonder dat ze Marc hadden gezien.
Jade had Josh laten weten dat ze bij Phoebe zat, heel kort legde ze het probleem uit.
Josh leek een en al begrip te hebben en liet alleen weten te bellen als er problemen kwamen.
Phoebe zat met haar handen over haar buik, meer dan ooit voelde ze de drang het kostbare bundeltje te beschermen tegen, ja tegen wat eigenlijk?
Hij was de vader, als hij echt op zijn strepen ging staan kon hij via de rechtbank zijn rechten afdwingen.
Jade kwam weer bij haar zitten. ‘Phoebe? Ik denk dat we Wyatt moeten bellen, hij kan de boel in de gaten houden voor als Marc hier aan komt.’
Phoebe zei niks, ze wist dat Jade gelijk had, Wyatt was de best oplossing voor nu.
‘Oké, bel hem maar.’ Jade nam haar telefoon en belde.

Wyatt had geen dienst op dit moment maar hij aarzelde geen moment en ging richting het huis van Phoebe.
Het enige wat hij wist was wat Jade hem had gezegd: Haar ex is waarschijnlijk op weg naar hier, er kunnen problemen komen.
Zo snel als hij kon had hij zijn schoenen aan getrokken en zijn jas gepakt, in de auto deed hij nog gauw een bericht naar Robert, die nu dienst had.
Mocht het nodig zijn was die alvast op de hoogte van de situatie.

Phoebe hoorde een auto stoppen en keek geschrokken op.
‘Rustig aan’ kalmeerde jade haar, ‘ik denk dat het Wyatt is.’
De deurbel ging en Jade stond op om open te doen.
Duidelijk opgelucht dat haar vriendin gelijk had hoorde ze de stem van Wyatt.
‘Hé Pooh, gaat het? vertel eens wat er aan de hand is?’ begroetten hij haar en ging voorzichtig naast haar zitten.
‘Tja, ik kreeg dit sms'je van me vader.’ Ze pakte haar telefoon en liet hem het sms'je zien.
‘Oké, en heb je al iets gehoord van hem?’
Phoebe schudden haar hoofd.
‘Hij heeft haar laten barsten en nou wil die klootzak weer even papa komen spelen’ begon Jade, ‘dat geloof je toch zelf niet dat Phoebe daar nog op zit te wachten.’
Wyatt keek Phoebe aan, dus het was waar wat hij had gehoord.
‘Jade’ begon Phoebe, ‘rustig aan.’
Jade knikte, ‘ik denk dat je nu wel in goede handen bent dus als je het niet erg vind ga ik naar huis, eens kijk hoe het bij Josh staat.’
Phoebe knikte, ze stond op om haar uit te zwaaien, na afgesproken te hebben dat ze zou bellen als het nodig was en in ieder geval morgenochtend even te laten weten dat alles nog goed was kwam ze de woonkamer weer binnen waar Wyatt rustig op haar zat te wachten.
‘Je wil natuurlijk nu weten hoe het allemaal in elkaar steekt’ begon ze en ging weer naast hem op de bank zitten.
Wyatt keek haar even aan, ‘dat zou wel handig zijn voor als je ex hier straks staat, enige informatie over de kern van het probleem is prettiger werken als agent.’
Er viel even een stilte, ‘ik begrijp dat het gerucht wat ik heb horen waaien klopt, hij heeft je zwanger in de steek gelaten?’
Phoebe zuchten een keer diep, ging wat makkelijker zitten en begon voor de tweede keer haar verhaal te vertellen, nu aan Wyatt.
Die kon zijn oren niet geloven en voelde een woede op komen die als agent niet gepast zou zijn als die Marc hier straks zou verschijnen.
Hij zou zeker veel moeite moeten doen om zich aan de regels te houden.
Het liep al tegen twee uur toen ze nog zaten te praten.
Uiteindelijk ging Phoebe naar haar bed en Wyatt zou op de bank blijven slapen.

Phoebe werd wakker van haar telefoon, een sms van haar vader: wij zijn begin van de middag bij jouw. al iets gehoord van Marc?
Phoebe stuurde snel een berichtje terug: nee nog niks. Wyatt Woods is hier voor als het nodig is.
De geur van koffie kwam haar op dat moment te gemoed, hij had blijkbaar de weg naar de keuken gevonden en koffie gemaakt.
Snel kwam ze uit bed, friste zich op en kleden zich aan.

Wyatt stond inderdaad in de keuken en had gevonden wat hij zocht om koffie te maken.
Eerder had hij Robert ingelicht over de stand van zaken en waarom hij hier was gebleven.
Robert begreep de situatie en ze spraken af dat er contact zou blijven.
Wyatt had officieel geen dienst vandaag maar zou wel hier blijven in burger om te voorkomen dat de boel zou escaleren als die gozer verscheen.
‘Ik zie dat je koffie heb gevonden.’
Hij draaide zich om en in de deuropening stond Phoebe.
‘de brandstof van de mens’ terwijl hij zijn beker omhoog hief.
Phoebe ging zitten aan het keukentafeltje, ‘me vader stuurde net nog eens sms, me ouder zijn hier rond de middag.’
Wyatt kwam er bij zitten, ‘Oké, ik heb Robert ingelicht over wat er aan de hand is, sorry Pooh maar ik moet wel, als er echt iets gebeurd kan hij makkelijk in springen.’
‘Ik snap het’ knikte ze.
‘Als ik af ga op de tijd van je eerste bericht over zijn komst en de reistijd dan denk ik dat hij vannacht niet heeft door gereden, blijkbaar gunt hij je je nachtrust’ volgde Wyatt, ‘maar dat betekend wel dat hij deze ochtend op je stoep kan staan. Ik heb officieel geen dienst maar heb met Robert afgesproken hier als burger te blijven, niet als agent maar als een vriend.’
Phoebe knikte, ‘Ik begrijp het, wel een hele toer allemaal om mij.’ ze keek hem iets schuldig aan.
Wyatt pakte haar hand, ‘nee, niet doen! je niet schuldig voelen, ik doe dit met alle liefde, het is onderdeel van me werk en eerlijk ik zou het ook doen als het niet me werk was. Pooh, ik was als tiener al verliefd op je en dat ben ik nog steeds, jij bent het enige meisje wat ik zou willen, ik wil de vader voor je kindje zijn wetende dat die eikel de echte vader is, ik wil …. ik hou gewoon van je.’
Daar hij had het er allemaal uit gegooid, nu wist ze het en als ze nog steeds alleen vrienden wilde zijn best maar dan wist ze wel hoe hij over haar dacht en wat hij voelde.
Phoebe was stil, ze dacht kort na, ‘Ik weet dat je verliefd op me was, ik hield het alleen af. Wil jij echt mij nog steeds? Zwanger van een ander?’
Wyatt stond op en trok haar van de stoel omhoog in zijn armen, ‘ valt niet mee met deze buik’ grinnikte hij, heel voorzichtig kuste hij haar en fluisterde zachtjes ‘ik wil jouw, dit wonder, ik wil alles wat erbij hoort, ik wil wel vader-en moedertje spelen’.
En hij kuste haar opnieuw.




Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen