vrijdag 29 april 2016

Boer de mus

het is alweer 2 jaar (2014) geleden dat op een stormachtige avond een jonge mus tegen het raam klapte.
suf en uitgeput heb ik hem van de grond gepakt en in een kooi gedaan hier in huis.
met water en kanarie voer hebben we hem toen ongeveer 2 weken hier in huis gehouden zo dat hij kon aansterken.
dit was Boer toen, jong en duidelijk nog niet helemaal getekend in de veren zo als een volwassen mannen mus er uit ziet.
het was een leuk beestje en leuk goed te reageren op ons.
we hebben hem toen de naam Boer gegeven.
waarom weet ik niet maar dat was het eerste wat bij ons op kwam toen we hem zagen.
na 2 weken besloten we dat hij zijn vrijheid terug kreeg, voldoende aangesterkt terug naar je soortgenoten.
dit plan leek Boer zelf niet te zien zitten, buiten met de kooi, deurtje open en je kan gaan.
nou vergeet het maar Boer ging niet voor hij nog even volgevreten was van het kanarie voer.
uit eindelijk ging hij dan toch het kooitje uit, hup zo op de schutting. waar hij nog een hele tijd bleef zitten en zelf een moment dat we dachten die gaat nooit meer weg.
uit eindelijk ging hij toch met een groepje andere mussen mee. dag Boer!
toch leek hij ons niet vergeten te zijn, tenminste dat wil ik graag zo geloven, want regelmatig kwam er een mussen koppel in de tuin op de schutting die zich graag te goed deden aan kanarie voer wat ik in een bakje weg zetten voor hun.
vorige jaar kwam er weer een mus op de schutting en ik wil nog steeds graag geloven dat het Boer was, op de naam reageerde hij wel en toen het wel bekende bakje kwam met kanarie voer leek hij door het dolle van opwinding.
en gedurende de zomer zag ik het beestje vaker in en rond me tuin.
ik weet dat ik het mis kan hebben maar we willen graag geloven dat die mus ons wel degelijk herkent en terug komt,al is het maar voor het kanarie voer.
deze morgen zat er dus weer een mus op de schutting toen ik iets in de container ging gooien, weg gaan deed hij niet. zou Boer er weer zijn?
ik heb geen ideeën hoe oud zo een beestje kan worden en ook niet hoe de overlevingskansen zijn.
Boer zou nu dus 3 jaar moeten zijn, ik weet het niet maar zou het kunnen?
het vogeltje kijk me wel aan indringend aan maar ik twijfel toch of na 3 jaar dit Boer nog kan zijn.
of hebben die beestje eens soort van code onderling, ga maar daar naar toe, dan krijg je vast wat kanarie voer!
ik laat het voor wat het is en neem het voor kennis aan. het kan Boer zijn maar het kan ook gewoon een willekeurige mus zijn die lekker brutaal is.
het idee dat het hem weer is maakt me ergens toch wel blij maar ga er van uit dat de overlevingskansen ergens ook ophouden.


tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...