vrijdag 4 maart 2016

stand van zaken 2016,week 9 ....

we zijn intussen weer twee weken verder en me dochter gaat voor de tweede week met een aangepast rooster naar school.
hoe wel ze er blij mee is weer wat meer onder de mensen te zijn is het ook wel vermoeiend.
in middels zijn we ook in het ziekenhuis geweest en de uitkomst is nog niet zo verkeerd, op zich zou ze weinig last moeten hebben van de rug maar het zijn vooral de spieren die de boel een beetje in de war aan het gooien zijn.
ze gaat nu aan mensendieck therapie beginnen, dit is eigenlijk een duur woord voor lichaamshouding verbeteren. waar ze nu fysio had wist wel wat het was en ook hoe ze dit kon aanpakken. dus we hoeven niet opzoek naar een andere plek om dat te doen.
lekker dicht bij huis, gewoon op het dorp zelf, om de hoek aan het einde van de straat. makkelijker kan je het toch niet hebben.

vorige week ging me laptop ook nog eens kapot, gezien zijn leeftijd mocht ik nog niet klagen want zo lang gaan de meesten niet mee. goed onderhoud en zo is waarschijnlijk de reden dat hij zo lang heeft mee gegaan maar voor nu is hij echt op.
de kosten om het te laten maken staan gelijk aan een nieuwe dus zijn we nog even aan het rond neuzen naar de mogelijkheden.
een laptop is makkelijk maar een vaste computer zou langer mee gaan zeggen ze, ik kijk gewoon op me gemak nog voor ik echt over ga op iets te kopen.
en al werk het niet zo snel, op het moment doe ik bloggen via me tablet. ik kan alleen niet beloven dat ik nu ook gemiddeld 5x per week blog maar ik doe me best en hoop op begrip van jullie lezers.

me schrijven aan  me verhalen van Cottonshall ligt wat moeilijk, door het crashen van de laptop heb ik dus me vaste schrijfprogramma niet meer ter beschikking maar ik heb daar voor nu een tijdelijke oplossing gevonden zo dat ik toch kan schrijven.
de twee eerder geschreven en verschenen verhalen stond gelukkig veilig opgeslagen op de usb-stick.
het derde verhaal rond Wyatt en Phoebe is op papier helemaal in grove lijnen uit gewerkt, het is dus nu een kwestie van de grove lijnen uitwerken tot een korte verhaal.
een kleine scoop: ik heb al een klein beetje voorgewerkt op een ander nog te komen verhaal met Nora Campbell (zoek maar op in het eerste verhaal wie zij ook al weer is).
ik heb zelfs al een avi gemaakt van haar voor de foto logo van het verhaal, twee versie's.
via https://plus.google.com/+Scoozie-mouseBlogspotNl/posts/JqKodnKyjHK staat een poll waar jullie zelf de leukste Nora vinden, ik kan niet kiezen, me dochter gaat voor de hippe versie 1.

maar wat voor mij de absolute topper was dat ik eindelijk zaken van me pa kon afronden.
na een rechtszaak en nog eens ruim 2 jaar wachten is nu dan eindelijk het huis officieel van mij!
wat 2 jaar heeft geduurd om rond te krijgen was uit eindelijk in 4 dagen rond, de woonakte van de woning op mijn naam.
ergens belachelijk dat iets zo snel kan maar toch zo lang heeft geduurd voor het rond was en dat terwijl een rechter al had beslist dat ik de woning mocht blijven bewonen.
maar goed, het is nu klaar, ik leef gewoon verder zo als ik altijd al doe, alleen is nu al het papierwerk ook op orde.

nou dit was dan voor de tweede keer "een stand van zaken".
dit zal in de toekomst nog meerder keren terug gaan komen op het blog.
tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...