dinsdag 22 maart 2016

moeilijk onderwerp

de nieuwe LINDA (Nederlands tijdschrift) heeft als thema huiselijk geweld. Linda de Mol heeft geposeerd voor een indringende cover en sylvana simons, sheila timmerman en claudia schoemacher vertellen openhartig over hun mishandelingsverleden… 

het is misschien niet een van de leukste onderwerpen maar het mag zeker niet in een vergeet hoekje worden gedrukt.
het zal bij sommige best heftige emoties los maken, als je zelf slachtoffer bent van mishandeling komt deze editie misschien even hard aan.
je wil juist iets vergeten of misschien juist jouw verhaal delen om andere te helpen. sommige worstelen misschien nog met de keuze wat ze moeten doen. ik kan wel heel hard roepen: WEG GAAN! AANGIFTEN DOEN! maar soms zit het allemaal moeilijk in elkaar en buitenstaanders kunnen dit niet altijd begrijpen.
ik vind het dus toppie dat er in dit magazine aandacht wordt gegeven aan dit zeer gevoelige onderwerp. het tijdschrift ligt nu in de winkel als je het wil lezen.


dat dit een moeilijk onderwerp is mij ook niet ontgaan.
ik ben enige tijd geleden begonnen met het uitwerken van een verhaal waar dit onderwerp centrale in staat. tot nu toe heb ik me vooral verdiept in verhalen van slachtoffers en andere informatie over het onderwerp.
dit word geen kort verhaal, me doel is om tussen de 200 Ć” 250 bladzijdes te halen. en dit zal niet online verschijnen. deze wil ik gelijk door sturen om proberen dit als boek uit te geven. (misschien dat ik een klein stukje publiceer op het weblog)
ik ben wel bang dat het zeer moeilijk gaat worden om iets met een onderwerp als dit gepubliceerd te krijgen.
mishandeling is heb je in verschillende vormen, seksueel misbruik of geweld, iemand verwonden en pijn doen is wel de meest voorkomende vorm, ik gebruik ze beiden in het verhaal.
geestelijk mishandeling gebruik ik ook, dit is iemand met woorden angst aan praten of vernederen, deze vorm heb ik zelf ervaren ( en nog niet eens door me toenmalige partner maar zijn vader, nadat zijn vader mij bij de keel had gepakt en me ex er letterlijk bij stond te kijken en niks deed ben ik vertrokken.)
mijn verhaal begint als de vrouw in het verhaal terug denk aan hoe al de ellende is begonnen waar ze van is ontsnapt, de twee hoofdpersonen leren elkaar kennen een paar jaar eerder. na een paar jaren daten besluiten ze samen te gaan wonen.
als de vrouw een avond uit is geweest met vriendinnen en thuis komt ontdekt ze voor de eerste keer de nare kant van haar vriend, door zijn jaloezie, wantrouw en bezitterig gedrag veranderd er veel in de relatie.
op papier staat met korte zinnen het verhaal al uitgewerkt, nu is het dus verwerken tot een spannend en pakkend verhaal. geen verhaal wat in twee dagen wordt geschreven net als het derde deel van Cottonshall.
deze verhalen gaan in tussen ook gewoon door en komen wel online te staan.
maar buiten deze verhalen wilde ik ook een uitdaging om iets groters aan de gaan met schrijven.
en ik denk dat wel gevonden te hebben in dit idee en onderwerp.

tot het volgende blog ......







Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...