vrijdag 11 maart 2016

irritatie factoren

je kent het wel van die dingen die mensen doen waar andere mensen zich dan weer aan ergeren.
irritatie factoren die we allemaal wel kennen en misschien zelf ook wel doen. en al stellen ze niet veel voor, wij mensen kunnen behoorlijk snel geïrriteerd over iets raken.
  1. ik denk dat het deze voor iedereen wel op een staat. het hard op voeren van een telefoongesprek op een openbare plek als de bus of ergens in een restaurant. zo irritant.  het continu met je mobieltje in de hand zitten vinden mensen ook niet echt prettig, komt over als of je niet geïnteresseerd bent in wat de ander heeft te zeggen. op vele plaatsen vind je tegenwoordig bordjes met het verzoek telefoons uit te zetten.
  2. het heen en weer wiebelen van de benen of  het tikken van de voet op de grond. erg storend als je in een bioscoop zit en zo iemand zit achter je, een compleet moord scenario komt soms op in je hoofd. in gesprek en je gesprekspartner zit met zijn onderbeen te tikken, je zou hem zo een schop voor zijn been gegeven, ik wel tenminste.
  3. het op van alles lopen kluiven, pennen,stokjes of wat maar om handen is. van die typisch die moeten kauwen. bijna net zo irritant als een kauwgom knauwende koe. het is natuurlijk ook nog eens zo dat als je op school je pen uitleent en je krijgt dat ding afgekloven terug het niet zo netjes over komt.
  4. nu we het toch over pennen hebben, het knopje van de pen in en uit drukken! verschrikkelijk! ik heb er zelf ook wel eens een tik van om te doen als ik even in de na-denk-mood zit maar als ik het door krijg dat ik het doe, leg ik me pen weg.
  5. aan tafel met gasten eten en dan heb je er zo een tussen die als een boer met grote happen zijn soepkom leeg lepelt of nauwelijks de moeiten neemt om te kauwen en zo door slikt. de door eters als of ze de trein nog moeten halen, en terwijl ieder nog rustig zit te eten zijn zulke typische al klaar. geniet! eet rustig aan. het erg luidruchtig eten, en slurpen als je iets drink vinden vele mensen ook erg irritant.
  6. ook wel een irritatie factor is het soort mensen wat een eeuwigheid in hun kopje koffie of thee blijft roeren, het lepeltje die telkens de kopjes rand raakt, dan nemen ze een slokje en gaan vervolgens weer verder met het roeren. 
  7. me dochter doet het ook en het is storend en zelf eng soms. het kraken van vingers. het kan natuurlijk per ongeluk ieder wel eens over komen dat je gewrichten of botten kraken maar er zijn er die kunnen het zonder problemen met opzet doen, waar bij vele gewoon kippenvel krijgen van het kraakgeluid.
  8. nee, ze zijn geen dans aan het uitvoeren of maken gebruik van gebarentaal voor doven maar er zijn een zekere groep met mensen die praten met hun hele lijf, handen, voeten, het hele lichaam beweegt mee als ze praten. sommige gaan zo in hun gebaren praten op dat je even achter uit moet stappen om te voorkomen dat je een tik krijgt.
  9. tja,..zo overdreven irritant vindt ik het zelf niet, maar het spelen met je haar zien mensen ook als een irritatie factor. het friemelen aan een haarlok of zelfs er op gaan kauwen, oké dat kauwen is inderdaad niet zo super maar je heb vooral je zelf er mee, zoek maar eens op hoe je je haar er mee beschadigd. 
  10. nagels bijten, is inderdaad toch wel een eigenschap die storend is. eerlijk ik deed het ook, met nadruk op deed want sinds 6 weken ben ik nagel bijt vrij, me nagels beginnen nu een mooier lok te krijgen, alleen dat vlijen is ook irritant. het is zo onhygiënische, als je bedenkt waar je allemaal met je hand aan zit en dan nagels gaat zitten bijten ... bah!  
er zijn best wel wat dingen die we dagelijkse dingen die we zonder het door te hebben doen.
en natuurlijk heb je weer mensen die dat soort dingen op vallen en zich er aan storen.
oké, eerlijk is eerlijk, het zijn inderdaad irritatie factoren met hoofdletters.
ik vrees alleen dat we er nooit echt van verlost raken dus het is even vragen of iemand er mee wil stoppen of slikken dat die het doet en het aan blijven horen of zien.
tot het volgende blog......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...