zondag 28 februari 2016

deel 3 en laatste deel van: oude liefde, nieuwe kansen.

deel 1 en 2 nog niet gelezen? hier volgende de links er naar.

deel 1:
http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/02/deel-1-oude-liefde-nieuwe-kansen.html

deel 2:
http://scoozie-mouse.blogspot.nl/2016/02/deel-2-oude-liefde-nieuwe-kansen.html


en dan nu het laatste deel van mijn online verhaal, veel lees plezier!





OUDE LIEFDE, NIEUWE KANSEN (deel 3)


Toen Madison wakker werd was Victor niet naast haar, ze voelde een lichte paniek op komen. Toen ze het geluid uit haar keuken hoorde zakte dit weer weg.
Snel trok ze iets aan en liep in de richting van het geluid.
Victor stond gekleed in alleen een broek, de koffie stond al te pruttelen.
Victor draaide zich om, 'je keuken heeft een waardeloze inrichting als het op voedsel aankomt, dat weet je mag ik aan nemen?'
Madison stapte op hem af, sloeg een arm rond zijn nek en met haar andere hand, liever gezegd vinger trok ze een lijn van af zijn borstkas naar de rand van zijn broek terwijl ze hem kuste.
'alles wat je nodig heb kan je beneden vinden' was het antwoord toen ze los liet.
Een lichte grom ontging hem, 'Maddie, je toko beneden is prima op orde maar je zou het hier boven ook eens wat beter kunnen ordenen, je gaat me niet vertellen dat je alles beneden moet halen als je iets wil hebben?' hij hoefde het antwoord niet eens te horen want dat kon hij op haar gezicht af lezen.
'Laten we douchen en dan beneden iets te eten op zoeken, ik moet vandaag nog wat dingen regelen die ik niet kan laten liggen, ze zijn …. best wel belangrijk voor mij.'
Madison trok een wenkbrauw op, 'belangrijk voor jouw?'
'Ik kan je er verder niks over vertellen, schat. Maar ik beloof je dat alles goed gaat komen met jouw, met ons, zonder Newman, dat beloof ik je.'
voor dat er nog iets gezegd kon worden trok hij haar mee naar de kleine douch,precies groot genoeg voor twee.
Beiden ging hun eigen weg die dag, Madison in de Cotton's Shanty en Victor op zijn kantoor in het dorpshuis.
Victor had voor hij naar zijn kantoor was gegaan langs de kerk gegaan, daar had hij met pater Domini Jan besproken waarom hij gebruik wenste te maken van de kerk.
Dit was geen enkel probleem geweest, tevreden zat hij nu achter zijn bureau.

De week was verder rustig verlopen, hun dagelijkse routine was zo als altijd maar  in de avonden en nachten waren ze weer samen zo als vroeger. Hun relatie was weer aan het opbloeien. Hij had nog steeds niks gezegd over waar hij mee bezig was.
Wel had hij terloops laten vallen dat er voor 18 februari een meeting stond gepland waarbij de inwoners door Newman zelf werden in gelicht over de plannen die hij had.
Madison had niks gezegd, haar gezicht zag er wel gespannen uit na de mededeling.
Voor hem stond een email die gericht was aan Newman, nadat het nog eens had nagelezen verzond hij hem.
Eerder deze ochtend had hij het genoegen gehad Randy King te spreken. Deze was op zijn zachts gezegd niet blij met de omstandigheden. Heel kort had hij laten weten het te betreuren dan Madison op deze manier werd behandeld en dat ze dit niet had verdiend, een kleine verwijzing na hem zelf dat hij schuldig was geweest in de hele affaire gaf hij toe maar meer ook niet.
Tot Victors opluchting was hij bereid mee te werken aan dit plan om Jack Newman publiekelijk ten schande te zetten.

Jack Newman nam een slok van zijn whiskey, hij voelde zich meer dan voldaan.
Zijn ogen geleden weer naar de mail die hij van Davis had ontvangen.
Hij kreeg de kans om de bewoners van Cottonshall zelf te vertellen over zijn plannen met de mondain. Hij moest maar eens aan die Madison laten weten dat ze de bevolking enthousiast moest maken voor hem, ze had wel geprobeerd stoer over te komen maar ze had behoorlijk de schrik in haar ogen staan en op dat moment was Davis binnen gekomen, hij had haar hart slagen horen overslaan.
Hij glimlachten tevreden, dit zou zeker weer een geslaagd project worden.
Voor nu was zijn plan om een ski resort te maken van die berg genoeg, als dat er eenmaal was zou hij over gaan tot de volgende stap, chalets waar de toeristen konden verblijven, voorlopig liet hij nu alles vanaf Sommershall verlopen.
Tegen de tijd dat hij hier met de huisje ging beginnen konden die boeren er niks meer tegen doen. 
'Miss Schneider, u verleden gaat mij helpen een nog rijker man van mij te maken, en als je slim genoeg bent kan het jouw zaak ook veel gaan opleveren.'
Jack bracht een toost uit op zich zelf. 
Hij was niet erg geliefd bij vele mensen maar dat interesseerde hem niks, met aardig zijn kom je niet ver had hij ooit gezegd en daar stond hij nog steeds achter.
Toch was hij zich er ook van bewust dat hij niemand had om alles wat hij opgebouwd 
aan na te laten. Het idee wat hij in zijn hoofd kreeg maakten hem hard aan het lachen.

De dagen verliepen in Cottonshall zo als altijd, iedereen was druk met zijn eigen bezigheden.
Bij de Kents in de winkel was het al een zee aan hartjes met Valentijnsdag in aan toch. Yasmin Chapman, was al volop bezig om diverse lekkernij te bakken.
De Kents en Yasmin hadden gezamenlijk de lokale winkel, Yasmin was de dochter van oude Barry, Madison had van haar de kroeg over genomen, zij had er niks in gezien, haar hart lag bij bakken en de samenwerking met de Kents was een hit geweest voor beiden.
Madison had in de Shanty schaaltjes staan met koekjes van Yasmin in hartvormen.
En het was een hele klus om er van af te blijven, ze waren zo lekker!
Toen Jade en Josh op een avond aan haar bar hadden gezetten kon ze het niet laten hun een beetje te plagen. 'Josh, je gaat haar zeker ten huwelijk vragen met Valentijnsdag?'  De schrik op het gezicht van Jade was hilarisch geweest.
Josh had haar gerust gesteld dat hij dat niet ging doen, nog niet dan.
Hij had de bal terug gekaatst naar Madison, 'ik zou zo denken dat jij en Vic eerder kunnen gaan trouwen, jullie kennen elkaar al langer dus vergeet die weg gegooide jaren en loop gelijk door naar het altaar.'
Madison had gelachen het het van de hand gedaan met niet te hard van stapel lopen.
Maar als ze eerlijk was dan was er niks liever wat ze op dit moment nog wilde, als zijn vrouw aan zijn zijde staan. Ze zou er een contact voor tekenen dat ze bij een scheiding niks van zijn bezittingen zou krijgen.
De gedachten schudden ze weer van zich af, nee, hij wist dat het haar niet om zijn bezit zou gaan. 
Snel ging ze over op een ander onderwerp.
Inmiddels was bekend dat op 18 februari een bijeenkomst zou zijn voor de inwoners 
in verband met de plannen van Newman.

Victor had het grote bad op sierlijke leeuwenpoten gevuld en nu lagen ze samen erin.
Daar voor hadden ze, zo als vele avond nu al de liefde bedreven.
Op deze Valentijnsdag had Victor haar verrast met kleine hapjes die hij één voor één haar had gevoerd, na ieder stukjes nam zijn mond bezit van de hare. 
Uit eindelijk waren ze gestopt met het eten en langzaam waren haar en zijn kledingstukken verdwenen, verspreid van de woonruimte tot naar de slaapkamer waar hij iedere centimeter van haar lichaam had bedolven met kusje, zelf had ze de kans gezien om de rollen om te draaien en had hem tot een climax had gekregen waar na hij met een zwaar grommend geluid, zonder verder een woord te zeggen bij haar binnen was gedrongen.
Madison lag tegen hem aan, ze genot hier van. Ze waren beiden stom geweest om 4 jaar langs elkaar heen te draaien terwijl ze beiden nog van elkaar hielden.
Victor sloeg zijn armen nog iets steviger rond haar en drukte een kus in haar nek.
Zijn gedachten gingen op volle toeren, moest hij haar vertellen van King? 
Ze zou dit vast niet leuk gaan vinden, de tijd in New York was alles behalve leuk geweest. Ze was zo veel goeds beloofd en uiteindelijk was ze de stad ontvlucht om hier een nieuwe, en zeker succesvol leven te beginnen.
Er klotste water over de rand, Madison had zich, zover dat in het bad ging omgedraaid en op zijn schoot gaan zitten.
Hij boog naar voren om haar in haar nek te kussen en langzaam een spoor te trekken naar haar borsten. Met een hand kneden hij een borst terwijl hij zachtjes op de anders zoog. Een kreun ontsnapte uit haar mond, door het zacht wrijven in zijn schoot had zijn mannelijk instinct gereageerd.
Met zachte bewegingen bedreven ze wederom de liefde in het bad. 
Toen ze beiden weer in elkaars armen in haar bed lagen wist Victor een ding zeker.
Wat er ook zou gebeuren Madison wild hij niet meer kwijt. 
Als alles achter de rug was zou hij haar vragen zijn vrouw te worden!

De dagen sleepte zich voort, het was inmiddels donderdag en deze avond was de meeting in de kerk. Madison begon steeds meer de kriebels te krijgen.
Wat als Newman alles vertelde? Na een tijdje dubben nam ze een besluit wat ze zou doen met Newman en haar verleden.
Randy King had zijn woord gehouden en was eerder die middag volgens afspraak gekomen. Pater Domini Jan had hem opgevangen bij de kerk.
Victor was samen met Robert Miller en Wyatt Woods gekomen, dit waren de twee plaatselijke wetshandhavers van het dorp en hoewel Victor hoopte dat het niet nodig was had hij hun toch ingelicht over wat er speelde met Newman. 
Samen hadden ze het plan door genomen, Newman zou zijn verhaal doen, omdat Victor had laten weten niet in zee te gaan met hem en ook de reden waarom. Beiden agenten kon het begrijpen.
'Ik denk ook niet dat we hier in Cottonshall zitten te wachten op nog meer toeristen en zeker niet over de rug van onze Madison' had  Robert Miller gezegd.
Randy en Victor hadden samen nog besproken wat er in het verleden was gebeurd.
De toon waar op Randy sprak over Madison stond Victor niet aan, hij had duidelijk spijt van hoe de zaken waren gegaan en dat hij haar was kwijt geraakt.
De middag ging voort en ieder ging zich op zijn eigen manier voorbereiden op de avond. Pater Domini Jan had Randy King onder zijn hoeden genomen en zorgde er voor dat niemand door zou hebben dat hij er was.  

                   
Het was al tegen half acht toen Madison de kerk binnen stapten samen met Nora, Jade en Josh.
Nora kneep zachtjes in haar hand, 'komt goed, meid.'
Madison slikt en knikte, ze liepen door om een plaatsje te zoeken.
Voor in de kerk stonden Victor met pater Domini Jan en Jack Newman.
Madison voelde een rilling over haar rug gaan, die vent gaf haar de kriebels maar ze had een besluit genomen en daar bleef ze bij.
Toen iedereen die naar de kerk was gekomen een plekje had gevonden stapte Victor naar voren.
'Ik wil jullie alvast bedanken voor jullie komst, ik heb deze avond georganiseerd zo dat ik jullie als inwoners de kans kan geven te horen wat onze gast, Jack Newman voor plannen heeft wat betreft Cottons mountain. Dit gaat ons allemaal iets aan dus ik geef het woord nu aan meneer Newman.'
Victor stapte weg en Jack liep naar voren.
'Mijn naam is Jack Newman en ik ben projectontwikkelaar, het mooie winkelcentra in Sommershall is een van de projecten van mijn hand.'
Madison wisselde een blik uit met Nora, die vent was wel heel vol van zich zelf.
Jack ging verder en vertelde zijn plannen over zijn plannen met de berg.
Rond om werd er al gesmoest, een paar boeren liet al duidelijk merken te vrezen dat er land zou worden afgenomen voor dit project. Jack praten ze de moend toe, dit zou niet gebeuren, alles zou van uit Sommershall geregeld worden.
Er waren geen plannen om de berg meer dan alleen om te toveren tot een ski resort.
De rest komt later wel dacht Jack, die zij gezicht vriendelijk hield en iedereen te vriend probeerde te houden.
Van uit de kerkzaal was duidelijk te merken dat er een verdeling was in mening. 
De oudere generatie was duidelijk tegen, terwijl de jeugdige een ski resort wel zagen zitten.
Jack keek nu recht naar haar, hij verwacht duidelijk dat zij nu een goed woord zou nemen om de menigte op een lijn te krijgen.
Victor had het ook gezien dat Newman naar Madison keek, met een halve draai draaide hij zich in haar richting.
Madison leek gespannen, Nora fluisterde iets maar Madison schudden haar hoofd en stond toen op en liep naar voren waar ze Newman opzij duwde en het woord nam.
Ze kuchten in de microfoon, 'ik wil jullie delen.'  Ze keek rond, ze moest door zetten.
'Jullie kennen mijn nu al ruim 10 jaar, wie is er immer nog nooit bijna mij in de Shanty geweest voor een drankje of  een broodje? Maar ik heb een verleden, die niemand kende van mij, voor ik hier in Cottonshall kwam woonde ik in New York en ik had een relatie met een beginnend politicus, die nog getrouwd was.'
Jack keek verschrikt in haar richting, waar dacht zij mee bezig te zijn? Hij moest haar tegen houden, ze was zijn troef aan het verspelen. Hij deed een stap in haar richting maar er stapte twee agenten het kleine podium op.
Madison keek op, wat gebeurde er toch, ze keek de zaal rond, Victor stap naast haar het podium op. 'Ik moet dit doen, als ik het vertel is er niks meer wat hij kan uitspelen.' Victor knikte alleen.
Madison ging verder, 'Ik ben new York uit gevlucht toen werd ontdekt dat ik deze affaire had met deze man, zijn tegenstanders hadden de relatie ontmaskerd en ik werd neer gezet als gold digger die op geld uit was via zijn bed.'
'En dat was absoluut niet waar!' klonk nu een luide stem vanaf de zijkant van de zaal.
Madison kon het niet geloven, stond daar nu echt Randy King?
Hij kwam naar voren gelopen, 'deze vrouw wordt gechanteerd door meneer Newman om jullie allemaal er van te overtuigen dat zijn ski resort goed zal zijn voor jullie economie. Ik kan niet toestaan dat hij dit doet, het klopt dat ik en Madison een affaire hebben gehad toen ik nog getrouwd was en ik heb ten onrechte mijn pad schoon willen vegen door dat van haar kapot te laten maken. Madison het spijt me, dit had je niet verdiend en zeker niet dat een type als Jack Newman hier je wel opgebouwde nieuwe leven kapot te maken.'
Er werd nu druk door elkaar gepraat, iedereen was geschokt, niet door Madison maar door wat Newman had geprobeerd.
Victor was naast Madison gaan staan en had een arm beschermende arm rond haar geslagen. Newman was woedend maar wist dat hij zijn project vaarwel kon zwaaien.
De slet had alles de grond in geboord door open hartig te worden en King leek haar te steunen.
Met de twee agenten achter zich stapte hij haar richting op, Victor deed een stap naar voren en ook King leek beschermend op te komen.
'Maak je niet druk, jullie vechten maar uit van wie de slet is' siste Jack.
'niemand hier zal nog iets met mij te maken willen hebben nu ze dit weten, gefeliciteerd Madison je heb wederom iemand zijn zaken verpest.
Randy King deed een stap naar voren, en voor Jack wist wat er gebeurde had Randy 
hem vol met de vuist gehoekt.
'je bent zelf verantwoordelijk voor het verpesten van je zaken toen je besloot om miss Schneider te chanteren met zaken die jouw niks en ook nooit iets met jouw te maken hebben gehad. Dus wees een wijs man, pakje je biezen en rot op!'
van uit de kerkzaal kwam gejuich, en wat jeugdige liet merken dat Newman beter kon gaan, niemand kwam aan hun Madison.
Onder begeleiding van Robert en Wyatt, de twee agenten verliet Jack Newman, de kerk.
'Het spijt me' Randy liet naar Madison en omhelsde haar, 'dit heb je niet verdiend, je betekende wel degelijk iets voor me maar heb me laten leiden door de media om willen van me carrière. Dat was fout en ben er niks wijzer van geworden en heb meer verloren dan gewonnen.' Madison wist geen woord uit te brengen.
Beetje bij beetje ging mensen naar huis, sommig kwamen haar nog een riem onder het hart steken andere waren weg gegaan zonder een woord te wisselen.
Uit eindelijk waren alleen Victor, Madison en pater Domini Jan nog aanwezig in de kerk.
'Ik snap het nog niet zo goed wat er nu vanavond is gebeurd' stamelde Madison.
'ik heb contact gezocht met Randy King en uit gelegd wat hier gebeurde met Newman en jouw, blijkbaar is King je nog niet vergeten en wilde hij dingen recht trekken.'
Victor trok Madison in zijn armen, 'laat het los, het is voorbij, de mensen weten het nu en ze staan nog steeds achter je, niemand komt aan onze Maddie van de Shanty.'
pater Domini Jan sloeg een kruis en sprak “amen”. 

Madison wikkelde een handdoek rond, ze kon nog steeds niet goed bevatten wat er was gebeurd. Victor stond vlak achter haar, ook met een handdoek rond zijn middel gewikkeld. Hij draaide haar naar zich toe en kuste haar.
'Er is niks meer wat jouw en mij nu nog in de weg staat, we hebben 4 jaar weg gegooid, we hebben elkaar terug gevonden en ik laat je niet meer gaan.'
hij liet haar los en pakte zijn broek waar hij een doosje uit haalde. Madison zetten grote ogen op, was dit wat ze dacht.
'Lieve Maddie' Hij ging op een knie, waarbij hij snel nog even zijn handdoek moest grijpen die hij bijna verloor. 'Je bent het mooiste en liefste wat ik ooit in me leven heb gehad en nu weer terug heb, wil je mij de eer geven je tot mijn vrouw te maken en mevrouw Davis te worden?'
Madison was verbaasd, geschokt en tranen begonnen te vloeien, “ja, ja ,ja, ik wil je vrouw worden.' ze liet zich in zijn armen vallen.
Na dat hij haar de ring om had geschoven trok hij haar mee naar de slaapkamer waar de voor de zoveelste nacht de liefde bedreven.

Madison glunderde, Nora bekeek de ring aan haar vinger aandachtig.
'Nou het werd tijd dat jullie elkaar weer terug vonden' sprak Olivia Coleman tegen Victor.
'ik heb het visje aan de haak geslagen' lachte Madison met een knipoog naar de twee.
Nora en Olivia keken elkaar even aan.  'Je had ons horen praten met nieuwjaarsnacht, is het niet? Vroeg Olivia.
Madison knikte, 'ja klopt en jullie hadden gelijk, we hebben al deze tijd nog van elkaar gehouden en zijn beiden stil blijven staan maar dat is nu voorbij, deze oude liefde krijgt nieuwe kansen. Om te beginnen met mij als toekomstige mevrouw Davis.'
“Nou proost op dat, nu me kleindochter nog' sprak Nora met een blik naar Jade.
Die haalde slechts haar schouders op terwijl Josh een beetje rood werd.
'Op het toekomstig bruidspaar' toosten Olivia, Victor trok Madison in zijn armen, 'op ons' en zonder verder acht te slaan op de aanwezig kust hij haar als of zij de enig waren die er stonden.


                                                  einde

                          

                                                                                                                                













                                                                                                                                                           



                                                                                                                                                             









Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen