zaterdag 30 januari 2016

terugblik naar 1973


IT'S MY BIRTHDAY!!  ja vandaag komt er weer een jaartje bij, 43 jaar alweer.
en er komt dus echt geen taart met 43 kaarsjes er op! ik heb echt de puf er niet voor om die allemaal uit te blazen. de kans dat iemand dat ook lukt schat ik in als nul.
het kan me verder ook niet zo veel schelen dat ik jarig ben, ik freak echt niet uit omdat ik weer een jaar ouder ben, en rimpel erbij, jammer dan. oke, het vinden van grijs haar is wel licht gevoelig, grijs worden hoort er ook wel bij maar dan krijg ik pas echt het gevoel dat ik een oude doos begin te worden. ik roep ook altijd ik wordt niet oud, ik ben een klassieker!
1973 is dus me bouwjaar, technisch gezien eigenlijk ook nog niet,ben in januari geboren maar ben dus al gebouwd in 1972, me ouders waren al ruim 16 jaar getrouwd voor ik kwam, ik ben dus eigenlijk het "niet meer verwachte blij wonder" van hun.
ik ben op een dinsdag geboren en het was die dag 7 graden, er waren flinke windstoten en het regende. het was een koude, natte dag. en hoe toevallig kan je het hebben dat zelfde weer hebben we vandaag ook.
ik ben ook eens gedoken in de gebeurtenissen van dit jaar. ik heb er zo maar een paar uit gepikt.

- het Verenigd Koninkrijk, Denemarken en Ierland treden toe tot de EEG.(1 januari)
- in de Verenigde Staten erkent het Hooggerechtshof het recht op abortus.
                                                                                             (22 januari)
- opening van het World Trade Center in New York.
  (4 april, dit gebouw werd op 11 september 2001 verwoest door een terroristische aanslag)
-  in Callantsoog in Nederland wordt het eerste naaktstrand gelegaliseerd. (27 april)
- de Eemshaven in Nederland wordt officieel geopend door (toen nog) koningin Juliana (7 juni)
- de Tour de France start gaat van start in Scheveningen (30 juni)
- het leger van Chili pleegt onder leiding van Pinochet een staatsgreep. de door democraten gekozen
  president Allende wordt dood aangetroffen. (11 september)
- het begin van de oliecrisis. de Arabische landen boycotten vele landen om hun steun aan Israel.
  (17 oktober)
- door de oliecrisis is in Nederland de eerste autoloze zondag. (4 november)
- een van de meest bloedige kapingen vindt plaats door Palestijnen,er vallen 32 doden. de kaping duurde 16 uur. (17 december)

het lijstje is misschien niet heel prettig maar ik meen dat dit toch wel een paar belangrijke gebeurtenissen bevat van dit jaar.
populaire muziek in de jaar komen van The Beatles, The Osmonds, Alice Cooper en The eagles.
laat ik nou net met deze muziek niks hebben, behalve Alice Cooper, die kan ik wel waarderen.
films uit dit jaar die we vast allemaal wel kennen zijn The Exorcist, The Sting, Live and let die (james bond) en Jesus Christ Superstar.
natuurlijk zijn er ook nog de bekende mensen die geboren zijn in dit jaar maar dat is een hele lange lijst om er daar uit te gaan halen wordt wel heel moeilijk voor mij, er staan er genoeg tussen die ik nog niet eens ken en om de lijst van overleden door te nemen is ook niet aangenaam.
vanavond komen er vrienden over de vloer, we gaan gezellig gourmetten, eens wat anders als borrelen en snacken of buiten de deur feesten. het zal best zeer gezellig worden.
omdat me dochter met een rugprobleem rond loopt is het helaas niet handig om een drukke kroeg of ander plek op te gaan zoeken. doen we dan volgende jaar wel weer.
iedereen een gezellig weekend gewenst, op wat voor manier je dit ik ga door brengen.
tot het volgende blog ......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...