maandag 18 januari 2016

blij dat ik glij ...niet dus!

geweldig al die plaatjes van sneeuw en ijs,dat blijft toch mooi natuur materiaal.
als je in die omstandigheden er door moet lijkt het me iets minder. hier in Nederland is de sneeuwval niet zo veel om niet te zeggen helemaal niks.
of zo als twee week, het noorden van het land sneeuw en het zuiden totaal niks, ja regen.
toch zijn wij hier nu ook een beetje de klos, met een gemiddelde van -3 is het nu aan het vriezen.
de schaatskoorts begint bij sommige al te kriebelen, niet voor mij want de laatste keer dat ik op schaatsen stond is meer dan 25 jaar geleden. en dat was geen succes, ging gelijk onderuit.
nee, schaatsen is niks voor mij meer, koud weer is zo en zo al niks voor mij door de reuma die ik heb.
me lijf werkt gewoon niet meer als het zo koud is.
maar met een hond in huis moet je er toch uit om het beestje de kans te geven zijn behoefte te doen.
niks aan de hand, dat gaat prima.
hoewel gisteren ik toch wel een flinke glijder had. wat plasjes die bevroren waren, ik had het wel gezien maar wat er gebeurde niet verwacht.
met een voet op de bevroren plas en de ander gewoon op de straat en hup .... slide like a egyptian!
geloof me een move die ik zo echt even niet na doe.
gelijk voel ik steken van pijn, shit! ... met een redelijk klap kom ik op me knie, en ook nog de knie die al beschadigd is door een brommerongeluk, kom ik op de straat.
er loopt volk over straat want de kerk gaat straks een dienst houden en wat zeg ik: ik vloek.(oeps)
een ouder echtpaar komt bij me en vragen of het gaat, nou ja .. gaat wel redelijk.
het gebeurde met het oversteken naar me huis dus ver hoef ik niet meer te lopen.


thuis neem ik de schade op, ziet er niet goed uit. me knie ligt behoorlijk open en het bloeden wil niet echt stoppen.
wat deppen en plak er een pleister op, me voet voelt wat raar en voelt gevoelig als ik loop.
niet te flauw en door gaan de hele dag.
s'avond naar bed is iets lastig, de houding waarin ik slaap is op me buik en dan raakt me knie het matras en dat doet zeer, me voet werkt ook nog niet echt mee, blijft pijn doen. als dan ook een van me katten er op wil gaan liggen is me reactie niet vriendelijk. (sorry Frodo)
vanochtend wordt ik wakker rond 5 uur, en niet meer kunnen slapen.
nog eens zien hoe de schade is, me voet ziet wat blauw en me knie is nog steeds een open wond.
minder maar er komt wondvocht uit, dus hup ... weer een nieuwe pleister plakken.
het is me linker been dus ik denk auto rijden is geen probleem, denk ik.
ik moet morgen naar een of andere arts, goeie punten als hij dit ziet. ja kan ik er wat aan doen?
me voet gleed weg op een bevroren plas. blij dat ik glij ... niet dus.
als ik er over nadenk dan besef ik dat ik mazzel heb, ik zit met reuma maar ook nog eens zware botontkalking, dit soort valpartijen zijn goed genoeg om iets te breken en genezing met botontkalking werkt niet zo snel. nee, ik geloof niet dat er iets gebroken is.
de ronde gisterenavond heb ik zonder vallen overleeft. ik ga gewoon door, dat het nog gevoelig is maak me niks uit op, zal er wel bij horen maar met het word dus wel beter uitkijken voor ik weer op me snufferd ga met bevroren plasjes.
tot het volgende blog ....




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...