donderdag 7 januari 2016

action

ik meen dat de Action vergeleken kan worden met wat de Amerikanen kennen als Walmart of Sears.
alleen verkoopt een Action geen wasmachines , tv of van die andere dingen. verder kun je er best veel dingen vinden die nuttig kunnen zijn.
het is zo een winkel waar je voor iets naar toe gaat en terug komt met meer dan je plan, de prijzen zijn dan ook laag en de spullen niet echt verkeerd. je gaat er heen voor waxinelichtjes en je komt met een tas vol en 50 euro lichter uit ... hahaha.
ik kom er best graag, en ik ook kom vaak met meer terug als wat nodig was.
je gaat er heen omdat je dochter een nieuwe passer en liniaal moet hebben voor school, en omdat een liniaal 0.59 cent is en een set met verschillende maatjes 0.69 cent koop je dus een set.
en je hebt waar je voor kwam maar loopt toch nog een rondje door de winkel.
ergens in je hoofd hoor je een stem die je herinnerd dat er ook nog schriften nodig waren voor wiskunde, dus er die er ook twee bij.
o ja, vochtvreters had ik ook nog nodig, hup 4 zakjes verdwijnen in een winkelmandje.
me oog valt op zemen om de ramen te lapen, de mijne is erg versleten dus een nieuwe wordt mee gepakt.
ik zie een hoop leuke dingen staan, als ik langs de bakspullen kom zie ik een vierkant bakblik.
me oude was kapot dus weg gegooid, je voelt hem al aan komen zeker? ja hoor een nieuwe beland in me mandje. het is eigenlijk een brownie bakblik maar je kan er ook andere dingen in maken.
als ik me omdraai zie ik van die tafelkleden, o die witte, voor op me nieuwe tafel in de zomer. heb nu zo een zelfde maar dan beige.
gaat goed, het is weer meer dan dat de bedoeling was. je doet het zelf maar soms is het te leuk en goedkoop om niet meer te kunnen nemen. je ziet er soms dingen die ergens anders veel duurder zijn.
er verdwijnen nog wat dingen in me mandje en belanden uit eindelijk bij de kassa.
eenmaal buiten ben je rond de 30 euro armer en 2 tassen vol spullen, en dit keer waar ik voor kwam heb ik ook, plus punt voor mezelf dit keer.
vorige keer dat ik er was kwam ik thuis met andere dingen, de waxinelichtjes die ik moest hebben vergeten, schiet dus lekker op.
kan je weer een keer terug en je komt weer thuis met meer dan nodig was, dat ene ding wat je toen liet staan neem je dan toch maar mee. leuker kunnen ze shoppen niet maken.
de gene die dit concept van een winkel heeft bedacht is geweldig geweest, ik kom er graag en neem voor lief dat er soms meer mee terug thuis komt dan nodig was.
het is altijd nog goedkoper om je decoratie in huis te veranderen als je meubels.
ik ga er ook voor 100% vanuit dat ik niet de enige ben die dit heeft als je weer eens bij de Action bent geweest. tot het volgende blog ....



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...