vrijdag 11 december 2015

sexuele geaardheid

gisteren zat me dochter een video te kijken op you tube van een bekende youtuber.
ik vond het hartverscheurend zijn verhaal te horen,en dan met name door reactie die hij krijgt/kreeg op het feit dat hij homo is.
hoe open we ook zijn over homo's en lesbische toch is er ook nog veel te veel haat naar hun richting.
persoonlijk lijkt het me dat mannen meer haat krijgen dan vrouwen maar misschien mis ik daar in een stukje door weinig media aandacht.
ik schrijf nu al 5 jaar over de meest uit een lopende dingen en dit was een onderwerp waar ik volgens mij nog nooit iets over had geschreven,ik moest dan ook gewoon iets er over schrijven.
weten dat er lezers zijn uit verschillende landen,waar onder ook landen die deze haat kennen onder de homo's en lesbische.

wat maakt het uit wat je sexuele geaardheid is. zijn jullie mannen dan zo kort door de bocht dat je het idee in je hoofd heb dat een homo jouw als niet homo op je kont zal slaan of zijn handen niet van je af kan houden? maar bij een lesbisch stel krijg je gelijk wilde fantasie om erbij te mogen liggen,want dat klinkt dan weer wel erg opwinden dat 2 vrouwen samen zijn.
2 vrouwen die gewoon goeie vrienden zijn en erg close met elkaar zijn hoeven niet gelijk lesbisch te zijn,hoewel bij sommige de gedachten wel op komt dat het zo is en dit achter de rug om ook rond roddelt,waarom? jaloers omdat je zelf niemand hebt waar je zo close mee bent?
waarom je neus optrekken al je een homo of lesbisch stel ziet? waarom dingen roepen achter ze aan?
waarom dingen op internet schrijven? waarom?
laat ik dan ook eens lekker kort door de bocht komen: jezus was een man en had 12 apostelen,12 mannen,hij zelf was ook een man. wie zegt mij dat hij ook niet homo was? waar staat beschreven dat dat niet zo was of wel?
vele vrouwen kwijlen weg met de boeken van 50 tinten grijs,mannen dromen om zelf als die christian grey te zijn. dat vinden we dan weer normaal blijkbaar,iemand afranselen voor de sexuele lust.
maar zien we een homo dan gaan we uit ons dak,het is onnatuurlijk! o,afranselen is wel natuurlijk?
we maken commentaar op de aanslagen die worden gepleegd,allemaal dingen die voort komen uit geloof en hun cultuur. maar zelf zijn we geen haar beter als er ergens een homo in elkaar worden geslagen,we zijn dan niet veel beter als een terrorist. en een lesbische vrouw verkrachten omdat je haar wel even denkt een andere denkwijze of leefwijze te kunnen geven als ze de juist manier heeft onder vonden,maakt jouw echt geen held,nee dat maakt jouw een laffe zakkenwasser.

ik ben moeder van een dochter van bijna 14 jaar,puber en praat open met haar over het leven en hoe zij er in wil staan en leven.
ja,ik heb ook wel eens een gesprek gehad met haar over 'wat als ik lesbisch zou zij?'  dan is er niks,als zij gelukkig is met een vrouw dan ben ik blij voor haar. maar net zo blij als wanneer ze met een jongen samen zou zijn. als ouder respecteer ik haar keuze, ik ben het type open minded, ik hang niet aan de standaard dingen, tijden zijn veranderd.
een oud collega en dorpsgenoot is homo en ik heb met hem soms meer lol als die zuurpruimen die vast klemmen aan hun normen en waarden van man/vrouw en relatie omdat het zo in de bijbel staat.
toen ik op mezelf ging wonen was er een buurman die me met aarzeling vertelde dat hij op mannen viel. ja en? maakt jouw dat minder als een andere? nee,hij werd een van me beste buren die ik ooit heb gehad. ik heb genoten van onze avonden samen,hoe hij een contactadvertentie had geplaatst en mij vroeg om mijn mening. hij heeft zijn liefde niet gevonden via een advertentie maar woont intussen al weer enige jaren samen met een super leuke jongen.
we kraaien rond ons dat er zo veel ellende is maar als we eens beginnen om naar ons zelf te kijken hoe we zijn naar onze mede mens dan zou een stuk van die ellende al opgelost zijn.
respecteer elkaar voor hoe we zijn om wat we zijn en met wie we zijn! accepteer dat we niet meer stiekem onze gevoelens uiten voor wie we echt zijn maar er voor uit willen komen zonder een leven te beginnen wat niet bij ons past.
je kan wel een  standaard huisje-boompje-beestje beginnen zo als het zou horen maar als je hart er niet 100% achter staat dan leef je een leugen.
en zijn er die die leugen niet leven en open en eerlijk zijn worden desondanks nog afgestraft.

ik ben wie ik ben. ik zou een relatie kiezen met een man.
maar ik ga niemand veroordelen omdat hij op een ander man valt of omdat zij met een vrouw leeft.
als jij gelukkig bent dan ben ik blij dat je dat geluk heb gevonden.
ik ben wie ik ben, en ik ben open over dat ik een homo of lesbische accepteer.
hun liefdes is net zo oprecht als die tussen een man en een vrouw!
heb je er problemen mee? leer er maar mee om te gaan maar hou je handen thuis en je opmerkingen.
als iemand commentaar heeft op je vriend of vriendin vind je het ook niet leuk dus dat maakt dit niet veel anders.  tot het volgende blog ......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...