zaterdag 19 december 2015

fijne kerstdagen

we lopen nu echt tegen het einde van het jaar en iedereen is druk met zijn of haar voorbereidingen voor de kerst.
dat geld hier ook maar we zijn maar met twee dus valt de kerstdrukte ook wel mee.
natuurlijk houden wij ook wel een kerst diner, samen in de keuken rommelen voor het diner.
vorig jaar was me dochter de gene die het voorgerecht verzorgde en dat was op zich geen probleem was het niet dat ze iets was uit geschoten met de cocktailsaus bij de garnalencocktail.
en is meestal me dochter de gene die vlekken op haar kleding krijg was ik dus de gene die met haar mouw in de stroganoffsaus hing
wat we ook trouw zijn blijven doen is dat we niet met de vroegste uit bed gaan maar net als toen me vader nog erbij was is het rond half 11 koffie of wat je ook drinkt met kerstgebak en de cadeautjes van onder boom uitpakken. dit deden we ook altijd zo met me vader en we zijn het eigenlijk zo blijven doen ook al is hij er niet meer bij.
dit is voor mij een makkie omdat ik zelf iets moest kopen wat ik wilde hebben,me dochter wilde een boek geven en ik bestel vaak boeken via een website dus moest ik er een bestellen op haar kosten.
maar dat maakt niet uit,het is de gedachten die telt. maar zo geld voor haar dat zij weet dat er een nieuwe rugzak in het grote kado zit,die heeft ze zelf ook uitgezocht maar de platte envelop is weer een raadsel wat er in kan zitten. en ik zeg ook verder niks er over.
we maken er weer onze eigen gezellige dagen van, hoewel me dochter al heeft geroepen niet weer de standaard kerstfilms wil kijken net als anders.
een kleine extra hier is dat na de kerst me dochter op 27 december jarig is. ik ben er nog niet helemaal uit of we dit thuis vieren of dat we buiten de deur iets gaan onder nemen.
hoe dan ook we komen de feestdagen wel weer door en blijft er voor mij nog maar één ding over om te zeggen: fijne en gezellige kerstdagen allemaal!







tot het volgende blog .....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...