dinsdag 13 oktober 2015

verloren spullen terug gevonden.

mensen zijn soms rare gewoonte wezens,als het op spullen aan komt dan. sommige kunnen moeilijk afstand doen van iets of zien er nog iets in waar ze later nog wat aan kunnen hebben. zo een type was me vader,zie blog over opruimen schuurtje ( zal rond 2013 oktober of november zijn). me dochter is ook wel zo een type maar is dan weer wel een combi van het type gooi maar weg want doe er toch niks meer mee,eerste bewaren en dan toch weg ermee. ik zelf ben het type opruimen die zooi,heb al genoeg rommel. en kom dan soms later tot de ontdekking dat ik iets te snel heb weg gegooid. de laatste 2 jaar ben ik in huis bezig geweest met woonkamer opknappen,me keuken,wc en de slaapkamer van me dochter. verder is de schuur uit geruimd met oude zooi en in huis zijn hier en daar ook wat spullen verdwenen die het bewaren niet meer waard waren. de zolder staat vol met dingen waar ik eigenlijk van roep: weg ermee! staat al jaren op de zolder en er wordt niks mee gedaan dus kan gewoon zo weg. toch doe je dat niet en ga je dozen open maken en kijken wat er in zit. de zolder moet er nu ook maar eens aan geloven en eens flink opgeruimd te worden. genoeg wat zo weg kan en vindt je dingen waar ik me over verbaas dat dat bewaard is,zo vond ik een complete administratie van de zaak die me ouders vroeg hadden. moet je ermee? die zaak zijn ze mee gestopt toen ik 2 jaar oud was of zo. nou ik ben nu 42 jaar dus reken maar uit hoe lang geleden het is. maar om zo lang die papierenzooi te bewaren,nee,kan gewoon weg,ga er nog niet eens verder door heen kijken. lig in een deuk van het lachen als ik op breinaalden nog een breiwerk van me moeder vindt,ma is al weer 30 jaar geleden overleden maar ik denk niet dat die sokken ooit nog worden af gebreid? door mij niet in ieder geval,ben niet zo een brei held. in een andere doos vind ik allemaal papieren, en hier wordt ik een beetje blij van. ik was er zo zeker van dat ik deze spullen toen ik bij me ex ben weg gehaald niet had mee genomen of dat er iets van was terug gegeven maar ik blijk ze dus wel te hebben.
schrijven is iets wat ik graag doe,en doe het ook me hele leven al zo een beetje. in een map die ik terug vindt zitten allemaal korte verhaaltjes die ik ooit heb geschreven,van die kort één pagina verhaaltjes,sommige zijn op rijm ander weer niet. maar ook verhaaltjes van 5 of 6 pagina's maar die je wel in een keer uit leest. deze zijn echt al oud, ik zie het omdat de verhaaltjes in het begin van de map nog met een typemachine zijn geschreven. kun je na gaan hoe lang geleden ik hier al mee ben begonnen. meer achter in zitten er die duidelijk op de computer zijn geschreven en uitgeprint. ik kan het bijna niet geloven maar deze vondst maakt me zo blij, als me dochter de map ziet en vraagt wat het is en ik haar zeg wat het is begint ze te lachen,ja ze kent de map ook nog en begint zonder verder in de map te kijken over dat ze nog weet dat ik haar zelf geschreven verhaaltjes en versjes voor las. de map wordt in gepikt en ze schuift er mee op schoot op de bank. vette pret bij het lezen van de versjes van opa zolder en zijn kat met de ziekte van kolder,en mevrouw blom blijkt ook nog steeds erg grappig te zijn. ik moet er wat mee doen zegt ze,dit is nog steeds grappige en de dingen waar je over hebt geschreven leeft nog steeds tegenwoordig. kinderen zullen er ook nu nog herkenning in zien. ze meent het duidelijk serieus. ik zal moeten beginnen om ze over te type naar de computer en ze veilig op slaan op een usb-stick. misschien dat er dingen tussen zitten die ik ooit op het weblog zal zetten,hoewel ik denkt dat het in Nederlands geschreven tekst op rijm vertaalt naar je eigen taal anders zal over komen. er zitten inderdaad wel dingen in die ik kan gebruiken,ik zou misschien nog nieuwe dingen erbij kunnen maken? misschien een leuk idee om van die korte één pagina verhaaltjes en versjes te schrijven voor een kinderboekje? met wat ik hier al heb en nog er bij kan schrijven zou het best kunnen. twee verschillende projecten voor een boek, daar waar ik al mee bezig was en dan dit er nog bij? hmm ... moet te doen zijn. en zo hebben we weer een werkje erbij gekregen, eerste zal ik het nodig moeten gaan over type en van daar uit zie ik wel weer verder. maar ik ben echt wel heel blij dat ik deze map het terug gevonden op de zolder. tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...