donderdag 29 oktober 2015

niet oud en afgeschreven!

zo we zijn inmiddels op de donderdag gekomen,de week gaat snel,niet altijd maar deze week lijkt wel om te vliegen. op zich heb ik niet zo veel bijzonders gedaan. het vriendje van me dochter is hier een paar dagen geweest,was wel gezellig. hoewel ik op sommige moment zo iets had van: "zit ik op een hutje op de hei of zo?" ik snap best dat ze samen willen zijn en ik hoef jullie vast geen uit leg te geven waarom,nee,geen sex maar wel heel dicht met je gezicht bij elkaar zijn. ik heb ook gewoon gezegd hoe mijn gedachten er over zijn,ik snap ook wel dat ze bij elkaar willen zijn maar ze hoeven niet afgezonderd te gaan leven van mij,gezellig bij elkaar kan ook leuk zijn en dat bekken ze maar iets minder,gaan ze ook niet van dood! op die dagen heb ik me ook uitgeleefd in me huishouden,iets te enthousiast geloof ik. in de woonkamer was ik maandag begonnen,letterlijk alles weer eens van zijn plek gehaald zo dat je goed in alle hoekjes komt en even de stofzuiger kan gebruiken achter en onder de bank. ik weet niet hoe het bij jullie zit maar ik haal niet iedere week me bank van zijn plek. dat is er een in delen (hoekbank) en ik ben dol op puzzelen maar om die stukken weer in elkaar te klikken is nog al een gedoe! de kleinere kastje verplaats ik dan ook een stukje om er beter achter te kunnen maar me grote kast die blijft staan! iets te groot en te zwaar voor mij alleen. kortom: de boel stond lekker op zijn kop om te kunnen soppen. het is wel een behoorlijk karwei maar als je dan klaar ben en je gaat zitten geeft dat zo een voldoening,bij mij wel dan. dinsdag heb ik me keuken onder handen genomen met soppen,ook lekker grondig,planken waar levensmiddelen op staan leeg halen en die planken soppen. deurtjes en boven op keukenkastje soppen we ook. in de gang nemen we gelijk de houten panelen af en we eindige met een schoon sopje in het toilet op te poetsen. dan is de beneden boel voor deze week rond. schouderklopje voor mezelf. nou ja niet helemaal,de gang moet nog steeds gedweild worden maar omdat we regen hebben in nederland wacht ik maar even tot we iets droger weer hebben,voor je het weet staat je gang weer vol met natte voeten afdrukken,zo blijf je dweilen. en hoewel dit normale dingen zijn merk ik aan me lijf dat twee dagen zo bezig zijn iets te veel zijn geweest me rug en dan zo onder in naar je heupen,me heupen zelf en de boven benen,als beton voelt het om over me handen maar te zwijgen,die lijden weer een eigen leven! een simpel mok van de koffie liet ik bijna vallen omdat ik de grip op de mok verloor,gelukkig stond ik in de keuken en met een kleine stuiter poften de mok op het aanrecht neer,niks kapot. dat zijn toch de nadelen die ik begin te merken met de reuma en de botontkalking, dingen kan ik nog wel maar je merkt pas later dat het iets te veel was. maar ja,je gaat niet op de helft van je woonkamer zeggen: morgen de rest. nee dan doe je die af maken zodat het weer opgeruimd is. ik moet dan ook eerlijk zeggen dat ik ook koppig ben en met sommige dingen weiger hulp aan te nemen,niet omdat ik me schaam maar puur op het punt dat ik pas 42 jaar ben en mezelf nog niet als oud en afgeschreven wil zien. ik heb altijd genoten van me baantje die ik had bij de sociale werkplaats,werken met de aanpassing die ik nodig had maar kwam toen in 2013 thuis te zitten als verzorger voor me zieke vader. na zijn overlijden zag ik er naar uit weer terug te gaan,en dat deksel kwam hard aan toen ze zeiden ik niet meer mocht. waarom? gezien het stadium van me reuma en me botontkalking wilde ze geen risico's meer nemen dat met een simpel draai ik iets zou breken,dit is dan weer van wegen de botontkalking. bij een gezond persoon is de waarde van je botten 80% aan vitamine d en calcium,bij mij is dat dus net 11%. was er eerst 10% maar er heb er wat bij kunnen krijgen,waarschijnlijk door me tabletten. me voeding is goed en ik kom voldoende buiten en toch neemt me lichaam niet voldoende op en daarom heb ik dus beperkingen in me werk thuis of op een werkplaats. nou dat laatste is me afgenomen dus blijft thuis over. je wil werken en je mag niet. en dan straffen ze je ook nog af door in je inkomen te gaan snijden. dat komt dan weer door politiek Den Haag die even weer wat nieuwe regels verzinnen maar ook gemeente's doen er aan mee,bezuiniging treffen altijd de zelfde doelgroepen! maar dat is weer een ander hoofdstuk. nee,ik zit niet lekker in mekaar maar voel me verder echt niet minder als de buurman met zijn eigen bedrijf. ik zal mezelf weer meer moeten aanpassen aan wat me lijf vraagt en dan komt het wel weer goed. een ding weet ik zeker, ik wil nog lang niet als oud en afschreven worden bestempeld!! tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...