woensdag 21 oktober 2015

dagelijkse ritme weer terug.

oke,ik wil het nu wel even uit schreeuwen: IK BEN 2 WEKEN ROOKVRIJ!!!!! en ik voel met er echt prima bij,na 6 dagen ging me vorige poging ten onder en nu ben ik er dus wel verder mee, zelf me dochter is een beetje onder de indruk dat het zo goed gaat, vooral omdat me humeur er niet echt onder lijdt volgens haar. ik denk dat me wondermiddel me griepje van vorige week is geweest, dan heb je nergens trek in,niet in eten of drinken en al helemaal niet aan een sigaret. dus ik denk dat we die fase hebben overleefd door het griepje. neemt niet weg dat ik er nog niet echt ben,ik ga nu me derde week in en hoewel me zo een elektrische sigaret als optie is gegeven door de huisarts wil ik zelfs daar nog niet aan beginnen. me dochter zei al dat ze zelf niet zag dat ik het nodig had,het gaat prima zo. wel heb ik een beetje een nieuwe verslaving ontwikkeld,ik drink nu s'avonds een irish coffee, misschien ook niet goed maar altijd nog goedkoper als roken. de fles whiskey kost me net zo veel als 2 pakjes sigaretten en die zijn met 4 dagen op gestoomd en me flesje is na bijna 3 weken leeg! ik lach me suf als ik een irish coffee ga maken,ik draai de dop nog maar van de fles en de kat Purk zit al bij me,niet voor de whiskey maar de slagroom die op de koffie gaat aan het einde,en meerder krijgen het door want de hond komt er nu ook al bij en onze Frodo lus ook wel een likje slagroom. we zijn inmiddels weer helemaal terug in het vertrouwde ritme van de dag, wekker gaat weer af om half zeven want er moet er weer een naar school en dan kan ik ook weer in huis aan de slag,die schade viel dan wel mee,de stofzuiger was een keer minder gebruikt dan anders maar dat viel te over zien. ding als een kattenbak verschonen gaan gewoon door als je ziek bent, de stofzuiger een keer overslaan is dan nog niet zo een ramp. en dan heb je ook weer de boodschappen die gedaan moeten worden, ik ben helemaal geen schop-type, het moet maar ik hou er echt niet van. boodschappen doen moet en gebeurd ook maar de gesleep met je boodschappen altijd,phff! ik ben ook echt niet het type wat voor de lol de stad in gaat om te shoppen,nee, ik ga als ik moet omdat ik er wat nodig heb maar de keren dat ik echt voor de lol ga komt niet gauw voor. ik denk dat de laatste keer alweer meer dan 2 jaar geleden is,lang, me pa lag toen in het ziekenhuis en om wachttijd te overbruggen waren me dochter en ik gaan shoppen. ja een vrouw die niet van shoppen houdt? ze bestaan en ik ben er een. waarschijnlijk komt dit ook omdat een dagje slenteren door de stad niet echt mee werkt in de reuma,het is een ware aanslag op de spieren in me benen en weet dan de dag er na bijna niet vooruit te komen van stijfheid en pijn. het weer wat we op dit moment in Nederland hebben is ook niet het beste voor mij,koud en vochtig en dat voel ik goed aan me lijf, ik kan aan me lijf al voelen hoe de zaken met het weer er voor staan. het persoonlijk weerstation van me dochter, die vraagt aan mij hoe ik me voel, is het goed dan valt het weer mee en voel ik me stijf en zo dan weet ze dat er nattig weer opkomst is. maar ondanks de reuma ga ik gewoon door, ik heb weinig keus want het is ik en me dochter, we zijn maar met zijn tweetjes. en dat geeft ook niks,we hebben het prima zo,we maken ons eigen feestje van het leven. vrijdagavond gaan we samen weer eens op stap. we hoeven niet ver want het is aan de overkant van waar ik woon,we gaan gezellig naar de bingo avond hier op het dorp. we hebben nog nooit wat gewonnen maar we hebben het wel altijd gezellig en veel lol zo samen. we hebben de griep weer achter de rug en het dagelijkse ritme is weer terug, even dan, volgende week is het herfstvakantie dus geen school, weer geen wekker maar me huishouden loopt wel gewoon door. tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...