zaterdag 5 september 2015

me droom een stukje dichterbij

zo de kop is er af! niet letterlijk maar ik bedoel dus te zeggen dat de eerste week school een feit is. nou ja school...de eerste week bestond uit informatie krijgen over het 2de schooljaar,een nacht kamperen,geen beste ervaring voor de kids. vele klachten over te nat en te koud,ergens kan ik me er wel wat bij voorstellen,het was ook niet echt weer om te kamperen in een tent. vrijdag werd de week afgesloten met een schoolreisje naar bobbejaanland,leuk maar ook hier werkte het weer deze dag niet mee,weer veel regen. ik zelf heb ook niet stil gezeten,ben deze week maar eens gaan verdiepen in uitgevers en ben er een paar tegen gekomen die me wel aan stonden. inmiddels weet ik er van een meer,naar aanleiding van een kort stukje te hebben gemaild over me verhaal wat ik aan het schrijven ben,kreeg ik een zeer goede reactie terug.het valt ook binnen hun eisen,dus de kans dat ik bij hun een heel stuk verder ga komen is wel groot. helaas betekend dit ook dat ik me idee om stukken op mijn weblog te gaan zetten niet kan door gaan. het is geen eis maar heeft wel een voorkeur dat je materiaal nieuwe en ongepubliceerd is. dus dat doen we dan maar helaas maar me idee is voor nu even geschrapt. ook bieden ze me de mogelijkheid om samen te werken met iemand die,indien nodig,wijzigingen kan geven die binnen het verhaal passen. maar dat is voor later,indien het nodig is. ik ben nog nooit zo blij geweest als deze week,stapje voor stapje zie ik me droom waar worden,zou het me dan toch gaan lukken? deze week had ik ook nog een leuke gesprek met een aantal mensen via de chat,hele herkenbare dingen die we gemeen hadden. dit gaf mij weer gelijk een idee voor een ander verhaal,en ben ook gelijk die idee wat gaan uitwerken. het onderwerp is wel heftig maar zeker iets wat niet onbesproken hoeft te blijven en aandacht verdiend. misshandeling is de lijn in dit verhaal,en denk dan niet gelijk aan klappen krijgen,mishandeling kan ook op andere manieren. het is een vrij breed onderwerp maar bied mij zeker een mogelijkheid om er een verhaal rond te maken. en denk nou niet gelijk dat ik een ex heb die me sloeg want dat is dus niet zo. nee bij was het iemand uit zijn omgeving die mij altijd wist neer te halen en me ex stond erbij en deed geen zak! ja probeerde de boel te sussen maar toen het moment er was dat ik bij me keel werd gegrepen was de maat bij mij vol,einde relatie en ik was ongetwijfeld de boosdoener. ik zie het nog steeds als een bevrijding,ik was weer vrij,niet meer met kromme tenen lopen,niet ieder gesprek wat je samen had wat weer her besproken werd met die persoon omdat hij het anders zag en zijn idee er over beter vond. inhoudelijk wist me vader van alles,naar andere ben ik nooit opener geweest over hoe het daar ging. me vader heeft ook geen moment getwijfeld en is zelf uit zijn plaat gegaan toen hij hoorde wat hij had gedaan,hij liet zich niet zien maar me ex kreeg de volle laag,dat hij zonder ingrijpen dat kon laten gebeuren! ik spreek in raadsels maar dat komt ook omdat mijn ex twee kinderen had,wie me kent weet misschien wel over wat en wie dit gaat. ik neem hem niet in bescherming,maar de kinderen,ook al is het lang geleden,voor hun is het nog steeds hun vader. maar mijn ervaringen van toen ga ik wel gebruiken in me verhaal,gaat heftig worden omdat ik ook andere vormen van mishandeling zal betrekken. ik denk dat dit misschien wel eerder af is als me andere verhaal,het schrijft zo makkelijk weg,woorden vloeien zo makkelijk te samen. en van binnen voel ik een opluchting weg vloeien als of dit iets afsluit wat ik al zo lang mee draag. mijn leven kent meer down sites dan up sites maar ik ben altijd alles te boven gekomen,ik ben een vechter en heb al heel veel overwonnen. ik ben niet knap,ik ben niet rijk,maar me hart oprecht en ondanks de deuken vertrouw ik er op dat ooit iemand ziet dat ik zijn liefde waard ben. goed materiaal om over te schrijven en ik ben hoopvol dat ik weer een stapje dichterbij mijn droom ben. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...