zondag 27 september 2015

levenspad

een tijd van wanhoop, 
een tijd van nood, 
de tijd waar ik me in bevind. 
liefde vervreemd en relaties ontvreemd. 
wat houdt ons staande? 
waarom gaan we door? 
is het de hoop? 
heb je verdriet dan heb je pijn. 
moet je lachen dan heb je plezier. 
probeer er altijd wat van te maken in het leven. 
het leven heeft twee kanten, 
er is liefde en verdriet, 
maar één ding moet je niet vergeten, 
er zijn altijd mensen die je willen helpen, 
met de liefde of verdriet. 
niemand die van mij dan weet, 
wat mijn gedachten zoal zijn. 
men vraagt hoe het met me gaat, 
meestal zeg ik het gaat best. 
ik wil mijn eigen weg gaan, 
mijn eigen wereld ontdekken, 
mij door alle pijn slaan, 
mijn eigen keuzes maken. 
ik leef dus ik denk, 
ik denk dus ik leef, 
leven is een kunst. 
leven is een gunst. 
gebruik het leven goed. 
ga het leven tegemoet. 
dat is ons aller leven waard. 
ook al word het soms bezwaard. 
geniet van het leven. 
het leven heeft ons zoveel te geven. 
wees niet voor het leven bang. 
verlangen naar een beter leven. 
verlangen naar dat ene. 
verlangen naar de ware, 
de liefde van je leven. 
 wensen over geen geweld. 
dat iedereen elkaar helpt. 
wensen en verlangen moet je niet misbruiken, 
maar je moet jezelf ook niet onderduiken. 
durf te wensen wat je wil wensen. 
en durf te verlangen naar wat je wilt verlangen. 
Maar blijf niet te lang, in het verleden hangen..

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...