vrijdag 18 september 2015

dag 2+3: stoppen met roken

dag 2: De eerste 24 uur van stoppen met roken zitten er op. En eerlijk ….. het is verschrikkelijk! Niet zo zeer dat ik niks te roken heb maar dat me vingers beginnen een compleet eigen leven te leiden,van gekkigheid weet ik niet wat er mee te doen. Anders had ik een sigaret vast en nu niks,spelen met een pen tussen me vingers of gewoon beetje rare bewegingen er mee maken. Ik voel me comleet gestoord als ik dit doe. Ik had zelf gedacht dat ik wel zou snakken naar een sigaret maar het is nog te doen, nee,in plaats daar van weet ik me geen raad met me handen! Hoe krijg je het verzonnen? Ik weet het niet. Van pure frustratie heb ik gisteren me breiwerk er maar bij gepakt om iets in me handen te hebben en bezig te zijn. Me dochter lag dubbel van het lachen naast me op de bank, ik zelf kon de humor er even niet van vinden. Ik betrapte mezelf er al op dat ik na het eten en de rommel opruimen me bedacht even een peukje en dan de afwas doen …. o nee,ben gestopt met roken. Nou dan gewoon even zitten en mutant x af kijken op de tv,daarna de afwas, even knop om een een nieuwe routine er in brengen. Na de afwas heb ik nog 2 mokken met koffie weg gewerkt en kwam me dagtotaal gisteren op 11 mokken koffie, en dat heb ik vannacht weer geweten. Iedere keer wakker omdat je naar de wc moet. Ik heb al bedacht om lolly's te halen maar nee,dat is weer snoepgoed en dat was ik dus net niet van plan om meer te snoepen. Dus zal het wel worden dat ik s'avonds op de bank zit met me breiwerk,in ieder geval tot dat me handen besluiten minder bewegelijk te zijn of liever gezegd tot ik de rust heb in me lijf nu ik niet meer rook.
dag 3 oke we zijn nu ruim over de 48 uur heen zonder roken en me humeur begint een daling te krijgen. op de kleinste dingetjes raak ik geïrriteerd. me snoep voornemen is ook al overboord. ik had nog een blikje met hopjes staan en die heb ik aan gebroken, bij een te grote trek in een sigaret stop ik een hopje in me mond. ben ik in ieder geval weer even een half uurtje zoet. het begint nu voor me toch even wel moeilijk te worden,en ik moet nu gewoon even door zetten. kromme tenen trekken en proberen niet op alles te reageren als dingen tegen zitten. voor al in het verkeer kan ik me zelf op het moment behoorlijk verliezen,me dochter vind dit wel lachen. ik maak geen gebaren of zo, nee ik zit een scheldpartij af te geven tegen ... ja tegen wie eigenlijk? gelul in de ruimte. nou is dit ook niet geheel onterecht, door weg werkzaamheden zijn er omleidingen en die wegen zijn nu niet bepaald lekker om te rijden. en sommig van je tegenligger verdomme het om met 2 wielen ook de berm in te gaan, bang voor een beetje modder aan je auto? stelletje ....! ik weiger ook om volledig in de berm te gaan dus 2 wielen in de berm en stil blijven staan,je wild voorbij? dan moet je met 2 wielen in de berm anders kom je er niet langs. ik ontpop me zelf als een ware verkeersheks. en na zo een momentje gaat het wel weer en kan ik eenmaal thuis gewoon weer even zitten en genieten van een mok koffie,voor vandaag nog maar 3 op,valt dus mee. nee, me humeur is per 10 minuten erg veranderlijk maar ik probeer wel vol te houden. tot het volgende blog ......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...