zaterdag 22 augustus 2015

kat vs hond

even een moment om te delen. ik heb dus een kat,eigenlijk heb ik er vier maar een komt dus buiten. met het weer wat we hebben geniet ze daar ook erg van. ze is ook bepaald niet bang voor honden die haar voorbij komen als ze hier aan de overkant in het tuinperk ligt te genieten van de zon. als ze haar met rust laten is dat ook geen probleem,ze zal het niet opzoeken maar loopt er ook niet voor weg. ook deze morgen heerlijk genieten van de zon. tot het moment dat er een vrouw voorbij komt met twee honden,op zich geen probleem,zou je denken,nee klopt ook wel. maar die ene hond krijg me kat in het oog en valt uit,iets wat me kat dus niet pikt en vol terug in de aanval gaat. de vrouw moest alle kracht zetten om haar honden,de andere ging ook nog even mee doen,in bedwang te houden. gaat ze ook nog naar me kat schoppen,ja ho even,baas slaat nu op tilt(ik zelf dus). de hond wil weer uithalen naar me kat en dan is het even klaar,hoge rug en blazen en jump ... met vier klauwen uit hangt ze op de hond die het niet had verwacht en begint te janken,waar op mijn kat ook los laat. een duidelijk houding van: met mij valt niet te sollen! geef me kat geen ongelijk,kom op,ze ligt te zonnen en deed verder niks dus hou je in hond. omdat ik aan voel dat de vrouw hier niet blij mee is stap ik naar buiten,me kat komt gelijk naar me toe,een houding van"heb je het gezien? en de vrouw begint tegen me uit te vallen over wat "die kat" heeft gedaan. ja,ik heb het gezien en nee het doet me niks,je hond wilde me kat pakken die daar lag en de kat heeft zich zelf verdedigd. daarbij vond je het nog nodig om te gaan schoppen dus nee,eigen schuld. had je honden mee getrokken en was door gelopen maar nee je bleef hangen bij me kat met die beesten. ze is duidelijk kwaad,pech voor jouw,doet me niks,ik geef op dat moment alleen maar om me kat. een ander buurman die het zag regeert nog met de opmerking dat die kat daar altijd in het zonnetje ligt en verder niks doet maar ze is overduidelijk boos,ze trekt haar honden mee,die nog steeds proberen uit te halen naar me kat. ik hoor haar nog mompelen,iets over een dierenarts. nou kan wel raden wat,zeker als d'r hond schade heeft ze de rekening bij mij dumpt. nou die schade zal wel mee vallen,misschien wat schrammen maar meer zal het niet zijn. kat vs hond en dat deed ze ook prima. ik weet dat er hier op het dorp lekker geklaagd kan worden over katten en die vooral over de katten die in je tuin komen poepen,niet leuk maar feit blijft,mijn kat schijt bij de buren en die van de buren bij mij in de tuin. feit blijft ook dat je als hondeneigenaar het niet kan toelaten dat je hond een kat zou pakken,net zo goed dat je de verantwoording hebt om de zooi van je hond op te ruimen als dat wordt gedaan op een plaats waar dat niet mag. en mijn kat heeft het recht zich te verdedigen als ze een hond haar wil pakken,mijn zegen heeft ze en ik heb ook geen medelijden met zijn slachtoffer. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...