donderdag 28 mei 2015

politie controle

gisteren was het weer een halve dag naar het ziekenhuis met me dochter. niks bijzonders meer voor ons. op weg daar naar toen val ik met me neus in de boter ..... politie controle. en het was bijna niet te geloven maar ik werd verwezen naar de zijkant van een parkeerterrein. in de 4 jaar dat ik met me brommobiel rij nog nooit moeten stoppen en nu ..hup..aan de kant. niks ergs,ik kan tenslotte ook met drank op achter het stuur zitten,of geen gordel dragen. nou,dat was het dus niet,op dat punt niks aan de hand,geen drank op en me gordel netjes om. ik vermoed dat de jongere agenten die de controle uitvoerden in opleiding zijn en dat dit ook een soort training was maar erg slim was die pipo niet. het eerste waar hij me op wijst is dat er op de voorkant geen kentekenplaat zit. nee,dat zit ook niet op een brommobiel! hij valt letterlijk even stil. de wat oudere agente moet er om lachen en legt kort uit: kenteken aan de achterkant en een duidelijke sticker van 45km. op de voorkant hoeft geen kenteken te zitten. nou de achterkant klopt,wat er hoort zit er ook. de jongere gast gaat een rondje rond de auto,banden zijn prima. ja duh...rond om 4 nieuwe banden inmiddels. vraagt dan naar me papieren. ik overhandig me mapje waar alles in zit,hij houdt dit nog even bij zich. lichtentesten: voor en achter, de remlichten en de lamp bij het achteruit rijden,tenslotte de richtingaanwijzers,allemaal oke. dan wil hij nog even onder de motorklap kijken,oke..snap niet waarom maar zal wel goed zijn. ik hoor hem met zijn collega praten,dit ziet er anders uit,ja logische,dit is een brommobiel en geen gewone auto. de oudere agent zegt dat we zo klaar zijn,mooi,ik moet naar het ziekenhuis,heb een afspraak,als is prima in orde,zegt hij,weet u dat ook gelijk. nou,daar twijfelde ik al niet aan,ding was vorige week nog in de garage,nieuwe riem en dan loopt de eigenaar altijd alles nog even na. ik krijg me papieren terug,alles is oke en ik mag weer door rijden. bij het verlaten van het parkeerterrein wordt een andere het terrein op gestuurd,die zal wel een preek krijgen,kijkt niet en rijdt bijna 2 fietsers voor de sokken. netjes de gordel weer aan,knipperlicht naar rechts en kijken,we draaien de weg weer op richting het stoplicht. hebben we ook weer gehad. nu door naar onze afspraak bij het ziekenhuis. ergens vond ik het wel leuk,zo als ik al zei,ik mag altijd doorrijden met dit soort controle's maar ik kan ook de boel aan me laars lappen. ik heb dat ook tegen die agent gezegd,dat ik het top vind er uit gepikt te zijn,toen ik uitlegde waarom kon hij me alleen maar gelijk geven. toppie gedaan heren! maar wel even onthouden: een brommobiel heeft geen kentekenplaat aan de voorkant! tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...