zondag 22 maart 2015

verder met klussen in huis

we hebben nu weer sinds een week een nieuwe douch en we zijn er blij mee. maar we hebben nog meer in huis wat een opknapbeurt kon gebruiken,misschien niet zo handig maar we zijn op 2 plekken in huis bezig. ik ben bezig in de keuken,behang er af halen en dan witte. niet zo gek veel werk maar moet wel gebeuren.
boven me kastjes moet ik nog doen,ik had het af kunnen hebben maar werd onderbroken in me werk na een telefoontje. dus maandag verder,dan nog gaatjes dichten en afplakken en dan dinsdag witte van de muren en plafond. is me keuken ook weer op orde. eerlijk gezegd viel me nu al op dat met bijna al het behang er af me keuken lichter en groter lijkt. ik wilde eerst iets met een kleur doen maar zie er van af,door de blauwe tegels denk ik dat wit beter er uit ziet in me keuken. een hoop oude troep weg gegooid,behalve een oud kruidenrekje,misschien dat ik die ga opschuren en dan een leuk kleurtje er over heen verf. maar dat moet ik nog even bekijken,kan altijd nog worden gedaan. het 2de project is meer iets van me dochter,was nog niet in de planning maar met alle dingen rond haar gezondheid was ze wel toe aan een positieve boost. op het moment heeft ze de ideale kamer voor een ouder,ze heeft letterlijk geen enkel meubelstuk meer staan. alles wat ze had is weg. geen bed,geen bureau of stoel meer,o ja er staat nog een kast! de muren zijn op nog wat kleine dingen na al behangvrij.
ze krijgt een nieuwe bed en daar mee een wens in vervulling,d'r eigen tweepersoonsbed. ook komt er een nieuwe bureau met stoel en een kastje voor haar tv enzo. eerst verven,wit en ze heeft leuke muurstickers gezien,boven haar bed wil ze er een van een muzieknoot. ze is gek op alles wat met muziek te maken heeft,zingen en dansen is haar passie. het wordt dus een muziekkamer. ze heeft leuk spulletjes gezien om haar kamer als het af is leuk en gezellig te maken. tot nu toe heeft ze beetje bij beetje alles zelf gedaan maar ik ga haar ook nog wel verder helpen. tot nu wilde ze zoveel ze zelf kon zelf ook doen. prima,het is haar kamer dus lekker laten gaan. ze was zo blij dat ze dit mocht doen dat ze echt even opleefde na haar gezondheidsdip. voelt als moeder ook goed om je kind weer iets meer pit te zien krijgen. o,we zijn er nog niet maar we gaan de goede kant op. ik kan er verder niet op in gaan,me dochter heeft liever dat ik er niet over schrijf,misschien ooit in de toekomst wel. ze is nu weer een redelijke happy puber die volop geniet van haar kamer-make-over,heerlijk zo een blij gezicht. soms ook wel stressvol als iets niet gaat zo als ze wil of omdat ik kleuren voor op de muur niet wil hebben.(rood en zwart,dacht het niet) voor haar eigen you tube kanaal wil ze een video maken als haar kamer klaar is,zet de link dan wel in me blog. we klussen dus voorlopig nog even verder in huis. het volgende project staat ook al te wachten maar dat laat ik doen,ik zie het zelf niet zitten om me trapgat,de overloop en het plafond daar zelf te doen dus die laat ik door iemand schilderen die iets handiger is in schilderen in een trapgat. beetje bij beetje komt me huis weer op orde,beetje bij beetje word het nu echt me eigen huis. het huis van me vader word nu mijn huis. pa is nu bijna twee jaar overleden en ik mis hem nog enorm,ik heb veel voor me kiezen gehad maar ik ben overal boven kunnen staan met opgeheven hoofd. en wat andere misschien nooit zullen zeggen zeg ik zelf wel: ik kan trots zijn op mezelf! niemand had verwacht dat ik het zo goed zou kunnen redden zonder me vader,nou verrassing! ik kan het wel! en ben ook heel blij met de steun en hulp van een aantal mensen. ik noem geen namen jullie weten zelf wel dat ik jullie bedoel. jullie zijn me vrienden maar ook mijn familie en ik ben heel blij met jullie in me leven. ik hou van jullie en hoop jullie vriendschap nog lang te mogen delen. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...