vrijdag 6 maart 2015

badkamer

phff..leuk zo een badkamer renovatie! geeft alleen zo een rommel. me badkamer stamt nog uit begin jaren 70 en kan dus wel een up-date gebruiken,nou daar zijn ze dan ook mee bezig. wel met de nodige vertraging.(grgr)
het sloopwerk was geen punt,binnen een dag zat ik zonder vloer en waren de oude blauwe tegels weg. maar de volgende dag toen de leidingen en de aansluitingen voor de elektrische dingen gedaan werden kwamen we er achter die daar nog al wat vervanging voor nodig was. me plafond is nu net gatenkaas maar het was nodig. de boel was toch wel zo verouderd dat het plafond het aardig heeft moeten bekopen,nu zitten er wel nieuwe bedrading die een stuk veiliger zijn als wat het was.en om de nieuwe leidingen voor het water weer goed aan gesloten te krijgen op de oude delen ging er ook nog al wat tijd en moeiten in.
maar dat is ook gelukt,oke ... even een kleine watersnood in de wc omdat daar het even mis ging maar dat was binnen 5 minuten opgelost. en dit was dan allemaal zo in 2 dagen tijd. helaas konden ze een dag niet terecht. ik had andere dingen te doen. voor de verandering weer een dag ziekenhuis met me dochter maar daar gaat het gelukkig weer de betere kant mee op. maar dat komt misschien nog wel meer naar voren in een volgende blog. donderdag zijn ze verder gegaan om de muren weer te dichten en glad te maken en is er weer een vloer in gestort. dit ging allemaal wel zonder problemen. de vloer had wel het nodig cement nodig om weer een beetje een hogere level te krijgen en ook om de afvoerput gelijk daar mee te krijgen. maar het is gelukt. vandaag is er nog niemand er was wat tussen gekomen. kan en oke de boel moet toch eerst goed uit harden. blij? nee,want het duurt nu nog langer voor me douch weer gebruikt kan worden. het palfond moet nog gedaan worden en de nieuwe tegels op de vloer en muren. en dan nieuwe douch element,wasbak,spiegel,verwarmingselement en nog wat anders kleine dingen.
best onhandig en je komt er achter dat het hebben van een douch toch wel een luxe is. nu sta je te modderen met een teiltje en een washand. oke,zo ging dat vroeg ook maar we zijn zo gewend aan die douch dat je nu even het gevoel hebt als of ja aan het kamperen bent. maandag had ik ook voor een dag geen warm water dus was het water koken voor je afwas,ook weer zo een kampeer-gevoel-moment. ach,we houden in ons hoofd dat we als het klaar is weer een modernere badkamer hebben van deze tijd en of het nou waterverspilling is of niet,ik ga er minstens een half uur onder staan en genieten van een nieuwe badkamer. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#383

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing. Jaargang 8 alweer, daarmee is postcrossing het langslopende item hier op het blog.  Dat vond ik...