zaterdag 14 maart 2015

badkamer (deel 2)

al ruim 2 weken was het met behulp van een teiltje het wassen in de keuken. me badkamer word verbouwd en dan moet je toch iets. het kampeergevoel zat op dit punt er toch wel hoog in. me dochter vond het maar niks maar ja,wat moet je anders? het is een grote gemis als je niet even snel onder je douch kan springen. we zijn te veel verwend met al het luxe wat we hebben in ons leven. en dan te bedenken dat me vader en moeder in hun jeugd ook die douch nog niet hadden,gewoon met je teiltje staan poedelen. en wij zuchten en piepen als we even geen gebruiken kunnen maken van onze geliefde douch. maar...inmiddels is me douch klaar! dus het teiltje kan weer opgeborgen worden.
afgelopen maandag was er begonnen met de muren op nieuw betegelen,daarna voegen en de vloer tegelen en voegen. me plafond was net gatenkaas maar ook die is keurig vervangen. zelfs netje gewit(scheelt mij weer een werkje). de deur sluit nu ook weer beter nu er een normale drempel is aangebracht en toen was het nog wat kleine dingetjes en de afwerking van de kitrandjes om lekken te voorkomen. dit moest eerst klaar zijn voor dat ze alle sanitaire dingen kwamen plaatsen. gisteren(vrijdag) was het zover,een nieuwe douch,wasbak,spiegel met plankje en een nieuw verwarmingselement werd geplaatst. ook werd nog even een andere stoppenkast in me meterkast gehangen. niet meer van die stoppen maar van die hendeltjes.
me plafond lamp is ook keurig terug gehangen. en daar mee was me badkamer klaar. een kleine opluchting ging wel door me lijf,we kunnen weer douchen! gelijk de troep opgeruimd,sopje door me badkamer en me spulletjes weer terug,dan is het pas echt weer af met je inrichting. toch een klein foutje gevonden: het luchtrooster is een groot open gat,daar hoort nog een afdekrooster op,even over gebeld en dat wordt nog geregeld,en ik moet nog even rond kijken voor een klein lampje boven de spiegel en ander zo een plaatje ervoor dat je die draden niet meer ziet. natuurlijk hebben we gisteren de douch uit getest,me dochter riep dat ik er al ruim een half uur onder stond,ja sorry,even een schade inhalen van 2 weken niet gebruik kunnen maken van een douch. heerlijk om er weer een te hebben. ja ik geef het toe,ik ben verwent met een douch en hoewel een teiltje ook wel werkt is dit toch een stuk prettiger. ik ben zeer blij met me nieuwe badkamer en ga er super van genieten iedere keer als ik er gebruik van maak. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...