zondag 10 augustus 2014

scholen gaan weer van start!

ik zag dat het intussen alweer een tijdje geleden is dat ik een blog had geschreven. (zucht).. dat gebeurd me wel vaker...sorry..soms te druk met andere dingen of heb gewoon niks om over te schrijven. en sommige dingen zijn te persoonlijk om over te schrijven. je snapt dat hopelijk wel?? inmiddels tellen de vakantie weken voorbij en is het nog twee weken voor de scholen hier weer gaan beginnen. ik heb het idee dat ik me drukker er om maak als me dochter zelf. die is in de zevende hemel met de i-pad van de school,wat is er mis met de boeken,vroeg tilde je je zelf een breuk met al die boeken. nee,tegenwoordig ontlasten ze de scholieren er wat mee,in totaal 6 boeken en nog een stuk of 3 werkenschriften,die overigs zijn om te lezen want ze staan verwerkt in het programma op de i-pad waar ze dan de boel op kunnen maken. via email,als ik het goed heb begrepen,wordt de boel dan weer naar de leraar verzonden,enkele vakken wordt nog gewoon gewerkt met schriften. en sommige dingen moet je weer op een usb-stick zetten voor de leraar. man,is dat nou school tegenwoordig? het was al een verschil tussen mijn schooltijd en die van me vader maar die van mij en die van me dochter is ook al een groot verschil! je moet als ouder dan wel met de tijd mee en inzicht krijgen van het materiaal anders kun je het wel schudden. ze moeten bij mij niet met wiskunde aankomen,dat weet me dochter ook,me slechtste vak op school..nee,ik ga je niet zeggen wat voor cijfer ik er voor had. of dat nou kwam door de leerkracht? hmm..nee was geen fijne man. ik weet wel dat de oud biologie leraar er nog werkt,met de open dag nog gesproken,en ja hoor..laat hij nou nog weten wie ik ben. wel grappig. verder is er niks meer wat ik nog ken van mijn tijd. maar ja wat wil je. de school is nu een samenvoeging van de 4 scholen die toen los waren. 1 gebouw met 4 verschillende leerniveau's. op zich misschien ook wel een voor uitgang. maar al dat moderne gedoe?....gaat mij toch even boven me pet.
we zullen binnenkort wel weer deze vlaggen zien. vakantie voorbij,de scholen zijn weer begonnen. het normale dagritme is weer terug,vroeg op,op tijd naar bed. voor nu nog even genieten en lang uitslapen,me dochter dan,ik kan het niet echt. hoog uit 8 uur en ik ben me bed alweer uit. me dochter die slaapt rustig tot 12 uur of langer. ach..nu kan het nog..nog 2 weken en ze mag er op tijd uit,zelfs vroeger als anders want er moet op tijd een bus worden gehaald. mams gaat haar echt niet iedere keer met de brommobiel naar school brengen. de laatste weekjes vakantie,geniet er nog van. sommig zijn misschien wel blij,6 weken is toch wel lang. andere zien het nog niet zitten om weer naar school te moeten. maar je komt er niet van onder: aan als komt een eind! ook aan dit blog,ik vindt het wel weer genoeg. tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...