zaterdag 28 juni 2014

mar - looms creations

voor wie mij persoonlijk kent en me op facebook heeft als vriend heeft wel gezien dat er regelmatig foto's worden geplaatst van creaties van loom. dit heeft alles te maken met de nieuwe rage van loom. (zie eerder blog) me dochter had dan ook het leuke idee om creatief er mee te gaan werken en te verkopen. ach ...waarom niet,het is voor haar leuk (voor mij ook)en ze wil op deze manier een extra zakcentje verdienen. dit doet ze onder de naam: ....MAR - LOOM CREATIONS. MAR staat voor de eerste 3 letter van haar naam en de rest, loom creations,spreek voor zich.
armbanden zie je al heel veel,ook omdat het gewoon een hit is op het moment dat loom. dus gaan wij een iets andere kant op. ik zeg wij omdat ik zelf me dochter erbij helpen met het maken van de creaties. we hebben nu verschillende dieren die we kunnen verwerken tot sleutelhangers. we proberen zo veel mogelijk creaties als voorbeeld te maken. zo dat er gezien kan worden wat er word verkocht. we maken van alles een foto zodat we die later kunnen verwerken een een soort boek die kan worden gebruikt als voorbeeld als mensen iets zouden willen kopen via een bestelling. dit ook omdat er zo veel is wat je kan maken dat zo een boek handiger is dan al die figuurtjes mee sjouwen. natuurlijk zal je dingen mee moeten nemen die gelijk kunnen worden verkocht maar dan kan ze van uit het boek ook dingen laten zien die uitverkocht zijn of die er wel zijn maar minder snel verkopen. me dochter hoopt in de toekomst via braderie's meer te verkopen,dan kan ze zo een boek weg leggen,zo dat de mensen er in kunnen kijken wat er dus is. om niet alleen te beperken tot sleutelhanger of de creaties als sierfiguren om weg te zetten,zijn we verder gaan neuzen. we hebben nu ook de mogelijkheid gevonden om oorbellen en speldjes te maken. we gaan dus creatief aan de slag hier mee. bedenk wel dat een loom-papegaai te groot is voor aan een oorbel dus worden dit kleinere dingen,die toch leuk en hip zijn om in je oren te hangen. speldjes bieden ook weer mogelijkheden,denk aan een mooie vlinder erop of zo. we blijven natuurlijk verder kijken naar mogelijkheden om de loom creaties te verwerken. we hebben inmiddels een vaste plaats waar we ons materiaal van dan halen,een kennis van ons. we kunnen elkaar dus mooi helpen in de verkoop,wij kunnen,als je denkt het zelf te kunnen,je verwijzen naar haar en zij heeft dingen van ons om te laten zien wat je met loom kan maken en om te verwijzen naar ons dat wij ze maken en verkopen,als ze zelf niet gelijk mee willen gaan doen in de loom rage maar het dan wel leuk vinden om zo een loom creatie te hebben. natuurlijk heb je door dat loom zo in is op het moment van die figuren met een grote mond die roepen: "waarom zou ik het kopen? ik kan het zelf wel maken!" nou fijn voor je! doe het dan eens en laat zien. voorlopig maken wij ze en laten dat ook zien!
voor mijn dochter is dit hobby,leuk bezig zijn. proberen een extra zakcentje te verdien. ze hoeft hier niet rijk van te worden. de kosten van het materiaal er uit halen met een paar cent verdienste is genoeg voor haar. voorlopig is het alleen mogelijk om aan huis te kijken en te bestellen/kopen of eventueel via een privé bericht op mij persoonlijk facebook of via de facebook site van dit blog,ook door middel van een privé bericht. dan laten we je wel weten over hoe of wat en wat het kost. ophalen is aan huis of op het dorp zelf kan me dochter het wel komen brengen. wel zijn we nog aan het kijken naar mogelijkheden van per post sturen,dit vooral omdat als ze op een braderie staat en iemand wat wil bestellen we het kunnen maken en dan op sturen. als moeder vind ik het super dat me dochter dit doet,en het is toch ook een manier waar in ze leert dat ze werk zal moeten verrichten om geld te verdienen. en als ze nou dit kan combineren met iets wat ze ook leuk vind ... helemaal toppie! toch? ik wens haar(en mezelf ook een beetje) veel succes met deze onderneming. tot het volgende blog.....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...