maandag 16 juni 2014

loom

loom een echte rage uit amerika heeft ook ons huis bereikt. samen met me dochter zit ik dan spulletjes te maken op me loombord. je kan er hele leuke dingen mee maken,niet even makkelijk altijd en soms denk je ja het lukt...breek je elastiekje. kun je over nieuw beginnen of je ben een lus vergeten of niet goed gedaan,valt de boel uit elkaar. wat is loom nou eigenlijk? loom is een soort weefraam waar op je door middel van elastiekjes armbandjes of andere leuk dingen kunt maken. de loom is in 2010 bedacht door de maleisische Cheong Choon. dit kwam doordat hij zijn dochters armbanden zag maken van rubbertjes. om zijn dochters te helpen maakte hij een houten bord met een aantal spijkers. met een tangetje van de tandarts konden zij dan gemakkelijk de rubbertjes in mekaar knopen. het prototype van de loom was geboren. in 2013 nam de loom een grote vlucht omdat het een hit werd op schoolkampen om armbandjes te maken. de kinderen vonden de armbandjes zo leuk en speciaal dat ze armbandjes voor elkaar gingen maken als bewijs voor hun vriendschap. het speelgoed werd ook opgepakt door de grote speelgoed giganten en sindsdien zijn er ook andere speelgoedproducten op de markt die duidelijk geïnspireerd zijn op de loom. Zo heb je de funloom en de cra-z-loom. 2014 wordt het jaar van de loom om de wereld te veroveren. overal zie je dat mensen deze hit oppakken om zelf hun eigen Loom creatie’s te maken. niet alleen zijn de loom-elastiekjes in trek bij de kinderen. ook Oma’s, moeders en hele hobby clubs zijn begonnen met dit speelgoed.
deze koala(vind het meer op een muis lijken) is een werkje wat ik heb gemaakt. via you tube vind je filmpjes van hoe je dingen kunt maken,stap voor stap kun je die dan volgen en zo kun je zelf van die leuke dingen maken. via bol.com kun je ook boekjes bestellen met patronen voor loom dingen. ik heb er twee gezien die beiden rond de 7 euro kosten. let wel op wat je neemt,niet alles is makkelijk om te maken! en tijd...sommige dingen heb je echt wel even de tijd nodig om er voor te gaan zitten. ik geloof dat als je een dolfijn gaat maken je wel meer dan een uur nodig heb. de koala is ongeveer een half uur tot drie kwartier werk. ach het is leuk maar ik beken eerlijk dat voor iemand met reuma is het niet echt een fijn werkje. ik voel het goed in me vinger als ik wat heb gemaakt. door de spanning van de elastiekjes op het bord en het overhalen er van moet je soms best even moeiten doen,door het aan trekken er van voel ik dat na een tijdje in me vingers. geen werk voor mij om een dagtaak aan te hebben,leuk voor tussendoor,meer ook niet. nou..heeft loom jouw ook al gevonden? wat je zelf wil. voor de loomvrienden onder ons,veel succes en plezier met loom en maak er wat mooi van. voor de ander...tot het volgende blog...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

postcrossing#379

Hallo en welkom bij een nieuwe postcrossing.  en ik val gelijk met de deur in huis, vorige week had ik een kaart die naar Duitsland ging. De...