woensdag 22 februari 2012

hulpstukken

gisteren moet ik opeens aan een mop denken van een meisje die zag hoe haar oma d'r kunstgebit in een glas deed en het gehoorapperaat uit deed en de op merking toen maakt van "bij u zit ook alles los oma".
ik bedacht me eigen dat dat bij ook wel een beetje zo aan het worden is.
oke niet alles maar wel op een paar punten,ik heb een kunstgebit en dan bedenk ik me op eens dat ik ook nog een bril heb.
hulpstukken die je nodig hebt om het jezelf makkelijk te maken.
nou ja..makkelijk..dat kunstgebit heb ik nu een week en echt wennen lukt me niet.
ik ben me volbewust van dat ding in me mond.
echt wennen nee..echt nog niet.

toch is het wel een uitkomst dat we hulpstukken hebben.
tanden en kiezen kunnen we vervangen met een kunstgebit.
slecht zien kan worden verholpen met een bril.
en als het gehoor de wensen over laat kan een gehoorapperaat dat verhelpen.
als je niet zo goed meer ter been bent kun je tegenwoordig gebruik maken van een rollator of een scootmobiel.
de menselijke hulpstukken zijn in de loop der jaren toch heel wat verbeterd.
vroeg ging dat wel anders,ook mede wel door dat het niet te betalen was.
tegenwoordig is het een normaal feit dat je gebruik kunt maken van die gemaken.
oke..er hangt een kostenplaatje aan vast maar er zijn ook weer middelen die vergoedingen bieden voor de aanschaf van die hulpstukken.
hoewel..dat gaat toch ook allemaal weer veranderen heb ik zo gehoord.
den haag snijdt graag in zaken die voor sommige mensen zo van belang zijn.
kosten worden minder vergoed of helemaal niet meer en dan maken ze de kosten ook nog duurder.

zo langzaam kruipen we weer naar de vroegere jaren.
gij die rijk zijt zal rijker worden en gij die arm bent zal den rijke dienen om hem rijk te houden.
of ben ik nu wat kort door de bocht?


tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Oefentherapie reuma komt mogelijk in het basispakket zorgverzekering

foto: Reuma magazine.nl De klachten van reuma verschillen per dag. De ene dag heb je bijna nergens last van, terwijl je de andere dag vergaa...