zaterdag 12 november 2011

sinterklaas vs kerstman

voor vele kinderen is het weer vol-verwachting-klopt-ons-hart moment,sinterklaas is weer in nederland.
vandaag was de intocht in live te zien op tv vanuit dordrecht.
in vele huis zal vanavond de schoen worden gezegt,met of zonder wortel of wat hooi.
voor het slapen gaan nog een liedje zingen,dan is de kans groter dat er morgenochtend wat lekkers of een kadootje in zit.

hier in huis doe we er niks meer aan,me dochter is al bijna 10 jaar en die trapt er niet meer in.
hier doen we met de kerst wat onder de boom leggen en dat wordt dan op eerste kerstdag uitgepakt.
dagen van te voor worden al pogingen onder nomen naar wat zou er toch eens in kunnen zitten.

bij de winkeliers is het een waren strijd geworden,sinterklaas vs kerstman.
vindt je aan de ene kant van de winkel sinterklaas staat er aan de andere kant de kerstman.
wie gaat er winnen? eigenlijk niemand want het is gewoon puur proberen de mensen zo gek te krijgen aan beide dagen geld uit te geven.
en heus die zijn er die het doen maar ik dus even niet,december is al duur genoeg.
in mijn geval zou dat dus neer komen op sinterklaas,kerst en verjaardag dochter.
helaas legt sinterklaas het af bij mij en wint de kerstman.
geen dure kadootje maar klein en simpel,het hoeft niet duur te zijn om leuk te zijn.
maar gelukkig kan ieder voor zich zelf beslissen wat ze wel en niet vieren.
en dat maakt verder ook niet uit,als je het maar leuk en gezellig hebt dat lijkt mij het belangrijkste van allemaal.

tot het volgende blog....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

kattenstreken#78

Welkom bij kattenstreken! Een blog waarin ik de foto’s deel met jullie van mijn 3 kleine monsters en het verhaal achter de foto’s. Soms grap...